• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bestiga Kebne i aug/sep?

Hejsan!

Jag funderar på att bestiga Kebnekaise i augusti eller september, är bortrest 28 aug-4 sep. Övriga datum fungerar. Hade i så fall tänkt övernatta på fjällstationen. Någon som har lust att haka på?

Mvh,
Annica

Mer Kebne

Hej!

Ytterligare input:

Jag hade tänkt mig mer ett besök på Kebne. Typ 4-5 dagar med två dagars försök att nå toppen, alt kanske försöka gå både den västra och östra leden upp. Har förut vandrat upp på Kilimanjaro, har fjällvandrat max 3 dagar i Sverige, vandrat i Dolomiterna och så, men jag är ingen utpräglad vandrartyp utan gillar klättring mer och då mest inomhus för att jag inte har så mkt utrustning. Så för mig är det mest en kul grej om jag skulle få knata upp på Kebnekaise!

Jag har mest tittat på att flyga från Sthlm den 14:e augusti och åka åter den 18:e. 3 nätter på Kebne fjällstation i flerbäddsrum, sista natten i Kiruna då flyget går för tidigt för att passa med länsbussen. F.n. kostar flyget 1.236 kr på det datumet och bäddar finns lediga på fjällstationen.

Jag är en sportig, vältränad singeltjej från Stockholm, född på sextiotalet, men sprungit maraton senast i år, tagit en Svensk Klassiker osv.

Har fått ett svar so far, får se om jag får fler ;-) Kom på att min info var lite knapphändig, därav detta inlägg!

Tjingeling!

/ Annica

Låter intressant. Jag skulle gärna hänga på. Har planerat in att dra iväg någonstans i augusti. Har dock inte gått på så mycket toppturer men vill väldigt gärna.Man hinner ju tyvärr inte med allt:( Mount blanc och Matterhorn finns också i tankarna:). Så Keb skulle ju vara en bra början.

Mvh/ Cilla

http://cillaeriksson.blogspot.com/

Hej hej!

Jag skulle gärna hänga på oxå =)

27-årig tjej från GBG. Uppvuxen i Ösund. Pluggat Kost- & Friskvårdsprogrammet i GBG o precis avklarat min första klassiker =) Vandrat en del och precis börjat klättra. Aldrig varit i Keb, men vill verkligen dit!!
Hoppas vi kan styra upp en resa ihop!

Ha det bäst!
Marie

Hej,

Jag har bestämd att flyga spontant upp dit på fredagen (09-7-31) tills söndag. Antar att ni gör det senare i år, men om ni är där samtidigt, så skulle jag gärna hänga på.
Har en del erfarenhet från Alperna (är uppväxt i Schweiz :))

hälsningar
David

Keb fortfarnde aktuellt??

Hej allihopa!

Är Keb-resan fortfarande aktuell?? Tänkete höra vilka tider du planerat Annika? När flyger du in och ut? Sitter precis o kollar på tåg från gbg till Kiruna =) Är det ngra flera som anslutit?

// Marie

Andra datum?

Hej!

Det har inte blivit så att jag bokat ännu och nu ser flygpriserna annorlunda ut och likaså bokningen på fjällstationen...

Därför undrar jag om intresse finns för datumen 10-13 september? Flyg från Stockholm finns då för 1.337 kr och flyg från Göteborg för 2.218 kr och det finns även lediga platser på fjällstationen samt att man slipper övernattning i Kiruna då flygen passar bättre med länsbussen på söndagar.

Mvh,
Annica

Priser ToR Sthlm - Kiruna verkar ligga på 2000:- just nu med SAS. Är det denna som du kollat upp?

Är det samma datum som gäller (14-18/8) så hänger jag gärna på...

Hej,

Även jag är intresserad av denna Keb-resa. Ska med min mamma till Keb den 11-13 Sep. Är intresserad av sällskap för att bestiga toppen (lätta långa vägen) den 12e, då min mamma inte riktigt är så äventyrlig av sig. Hör av er om ni inte kommit iväg ännu, eller hur det nu blev med resan.

//Andreas

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
annettejn17_gmail.com Bestiga kebnekaise med nybörjare fr skåne Reskompis 0
Robson76 Bestiga Kebnekaise ensam i helgen Reskompis 7
Robson76 Bestiga Kebnekaise vecka 29 Reskompis 1
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Ruffguide söker ressällskap för bestiga Kilimanjaro Reskompis 2
Tidenztand Bestiga Mt Elbrus i sommar Reskompis 0
Adam22 Fjällvandring Abisko-Kebne-Nikkaluokta Reskompis 2
Fjällis Skidtur Abisko/Kebne/Nikka v.14 Reskompis 0
pandinus cykla till kebne Reskompis 7
carlzon Foto-tur till Kebne i Aug -01 Reskompis 0
mattis179 Kebnekaise från 7e aug 2017 Reskompis 0
Bromearen Kungsleden Aug. Reskompis 2
10728 Kebnekaise aug 2017 Reskompis 4
Mad-Man Abisko till Nikkaluokta mitten av Aug Reskompis 2
andyyy Kebnekaise 27-30 Aug Reskompis 1
green sam Haute Route 25 aug-7sept Reskompis 0
mBengtson Kebnekaise sista veckan juli alt 1a aug Reskompis 0
moa_k40 Vandra i tidsperioden 23 juli-22 aug? Reskompis 5
hamrin fjällvandring aug/sept Reskompis 0
Christian1 Kungsleden 13-20:e Aug. Då var det klart:-) Reskompis 0
Petri Niemelä Tre platser i bil finnes till nikkaluokta 5/6 aug Reskompis 0
Sailorboy81 cykling/badring i juni eller aug Reskompis 0
avslutat31783 Resesällskap sökes åt ena hållet, Norrlandståget mellan Juli 24-31 eller Aug 4-31 Reskompis 22
karinbra Kebnekajse 24 aug Reskompis 1
valtersson Skåneleden den 8-11 Aug Reskompis 1
solvindvatten Fjällvandring början aug Reskompis 0
1390 Sarek 17 aug Reskompis 0
tinalina Bolivia, juli-aug. 2005 Reskompis 6
milford Vandra i aug Reskompis 7
skiman Vandra Storulvån-Sylarna_Helags_Gåsen början aug Reskompis 0
pedhan Lagkompis till F.E.M.30 i Åre 2-3 Aug. Reskompis 2
yogi_doo Fjällvandring Klimpfjäll(Sv) -> Norge; ~ Aug 15 - 30 Reskompis 0
cjonsson Fjällvandring i Norge 20-25/26 aug ??? Reskompis 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg