Bestick Sea to Summit

Var inne på fina butiken i går och såg för mig nya plastbestick från Sea to summit.
Är det någon som provat dessa bestick?. Är de hållbarare än engångsbesticken från Max hamburgare?

image013.gif

Per

Har en spork från Sea to Summit, vilken inte är särskilt stabil tycker jag, känns som att den kan gå av ganska lätt. En annan nackdel med den är att taggarna inte är särskilt vassa, svårt att spetsa maten utan att det blir mos. För 15 kr styck är det ju inte hela världen om den går sönder dock..

japp. har dessa bestick och gillar dem skarpt. de är inte superhållbara (har lyckats ta sönder en gaffel när jag försökte göra guacamole) men om man är lite försiktig funkar de fint! gillar att de är i plast så de inte förstår teflonet i stormköket...

Vill ej ha plast...

Är det nån som vet var man kan få tag i Coleman's små bestick?

De i rostfritt,mina har antingen förlagts eller fått ben.Vill ha sammalikadana.

peter

jag vill inte längre befatta mig med plastbestick, efter att min gaffel smälte (första dagen) på en vandring. ok, jag hade ju skeden, så ingen panik, men när min light my fire spork också gick sönder under ett läger fick det bli metall!

öhm... ja fast det var ju inte sea to summit heller... jag är bara lite upprörd fortfarande...

Light my fire's Spork tål inte hög värme. Försökte bl.a steka pannkakor med den och då smälte den i gaffel-topparna.
Men med Sea to summit besticken (jag visade tidigare) har jag inte märkt något i huvudtaget (än så länge) som skulle visa att de inte tål högre värme.
Jag är jättenöjd med dom!

Det enda jag önskat hade varit att de gjort en Spork i det materialet!

//Peter

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magkar80 Rea tips. Sea to Summit x-pot set. Kök och brännare 1
Brune Sea To Summit XBOWL Kök och brännare 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg