Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
det tillkommer ALLTID 25 procents moms på ditt totala pris. därutöver en tullavgift som varierar från någon procent upp till 15 procent beroende på vara. när jag beställde en rygga så la de på 2 eller 3 procent i tullavgift.
man kan kika in på tullverket.se för mer info...
Sök på gamla trådar, står mycket om detta. Primärt tillkommer dock utöver frakten: moms på hela beloppet, lite tullhandlingsavgifter.
Exempel: Jag köpte nyss två par Prana Mojo.
Pris $19:80 x 2
Frakt $11:00
(Kostade på kortet SEK 373
När post försändelsen sedan passerade tullen blev det som ett postförskott av det hela och jag fick hämta ut det mot att jag betalade moms och lite avgifter på totalt SEK 240:-
Lite grovt blev alltså priset dubbelt så högt som det som angavs på hemsidan, men å andra sidan ungefär halva priset av vad brallorn kostade på Addnature i Sverige...
Själv beställde jag ett par byxor från REI.com och dom kostade med frakt ca 1.700 - fast på det priset tillkom det sen tull och moms på 700 spänn... Så det är helt klart värt att räkna lite på detta - det påverkar priset avsevärt i många fall!