Beställa från Barrabes!

Hej!

Någon som har beställt från Barrabes.com? Jag lyckas inte skicka iväg beställningen. Den här texten kommer upp: The destination country doesn´t belong to the shipment area you selected. Jag har fyllt i Sverige som land!
Jag har mailat och frågat dem men de svarar inte!

Tacksam för svar!

kofalla; sa:
Hej!

Någon som har beställt från Barrabes.com? Jag lyckas inte skicka iväg beställningen. Den här texten kommer upp: The destination country doesn´t belong to the shipment area you selected. Jag har fyllt i Sverige som land!
Jag har mailat och frågat dem men de svarar inte!

Tacksam för svar!

Ser ju ut som man ska välja "Rest of the world" på tabbarna upptill först, Sverige är ju inte EURO-land.

Om de inte svarar på mail skulle jag bli skeptisk till att beställa tyder ju på bristfällig kundservice.

Rest of the World

Barrabes har, pâ en del stora, starka fabrikanters begäran, delat in sin butik i fyra olika zoner, vilka delvis har olika utbud och priser:

EURO-Zon
United Kingdom
USA
Rest of the World

(se högst upp pà sidan)

Medan Sverige väljer att stâ utanför EMU tillhör man btelaningsmássigt alltsâ helt logiskt inte "Europa" (EURO-Zon), ej heller har man en sà pass suverän ställning att man fà en egen zon (UK resp. USA), utan Sverige tillhör rätt och slätt "Rest of the World". (klicka alltsà in dig där innan du handlar)

Mvh / Mats

jarlmoden; sa:
Om de inte svarar på mail skulle jag bli skeptisk till att beställa tyder ju på bristfällig kundservice.

I Spanien är Augusti semestermânad. Râkar kánna till att barrabes kontor f.n. enbart har "jourbemanning", vilket är en troligare anledning án bristande kundservice i allmánhet.

Mvh / Mats

Yes!

Kommer handla här igen.

Hade frågor, kundservice svarade på mejlet på några minuter!

Dessutom var leveransen var riktigt snabb! Köpte kl13:15 på måndag. Fick varorna kl11:20 på tisdag. DHL imponerar tungt (snabbare än inrikes!!, och för rimliga €10 i frakt).

Tuesday, February 15, 2011 Location Time
12 GOTHENBURG - SWEDEN 11:21 Delivered - Signed for by : alexs
11 With delivery courier GOTHENBURG - SWEDEN 07:15
10 Arrived at Sort Facility GOTHENBURG - GOTHENBURG - SWEDEN 06:35
SWEDEN
9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:20
8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:27
7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - LEIPZIG - GERMANY 01:21
GERMANY
Monday, February 14, 2011 Location Time
6 Departed Facility in VITORIA - SPAIN VITORIA - SPAIN 22:58
5 Processed at VITORIA - SPAIN VITORIA - SPAIN 21:50
4 Arrived at Sort Facility VITORIA - SPAIN VITORIA - SPAIN 21:32
3 Departed Facility in ZARAGOZA - SPAIN ZARAGOZA - SPAIN 19:17
2 Processed at ZARAGOZA - SPAIN ZARAGOZA - SPAIN 18:28
1 Shipment picked up ZARAGOZA - SPAIN 16:52

skatt?

Kommer handla här igen.

Hade frågor, kundservice svarade på mejlet på några minuter!

Dessutom var leveransen var riktigt snabb! Köpte kl13:15 på måndag. Fick varorna kl11:20 på tisdag. DHL imponerar tungt (snabbare än inrikes!!, och för rimliga €10 i frakt).

Tuesday, February 15, 2011 Location Time
12 GOTHENBURG - SWEDEN 11:21 Delivered - Signed for by : alexs
11 With delivery courier GOTHENBURG - SWEDEN 07:15
10 Arrived at Sort Facility GOTHENBURG - GOTHENBURG - SWEDEN 06:35
SWEDEN
9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:20
8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:27
7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - LEIPZIG - GERMANY 01:21
GERMANY
Monday, February 14, 2011 Location Time
6 Departed Facility in VITORIA - SPAIN VITORIA - SPAIN 22:58
5 Processed at VITORIA - SPAIN VITORIA - SPAIN 21:50
4 Arrived at Sort Facility VITORIA - SPAIN VITORIA - SPAIN 21:32
3 Departed Facility in ZARAGOZA - SPAIN ZARAGOZA - SPAIN 19:17
2 Processed at ZARAGOZA - SPAIN ZARAGOZA - SPAIN 18:28
1 Shipment picked up ZARAGOZA - SPAIN 16:52

Tänkte köpa grejer där i veckan nu. efter alla priser står det TAX where applicable vilket betyder skatt i fårekommande fall. Är det nagot du märkte av, och vet du vad det är???

All marked prices on our product list include VAT, providing the web-page is configured to a shipping country within the European Union. VAT is not included in marked prices which refer to other shipping countries. In the case of the Canary Islands, Ceuta or Melilla, if the user has logged in, prices will also appear without VAT. This is because the application of taxes and duties varies according to the country where the purchase is to be delivered. The final price is displayed when you proceed to checkout along with details of the tax applicable to the country chosen in the delivery data.

As a general rule 18% VAT will apply to EU member countries. All businesses belonging to the EU will be exempt from tax except those based in Spain. Sales to other countries are VAT free. However, the customs authorities in each country will levy their corresponding charges.

Eftersom sverige tillhör kategorin "övriga världen" (se inlägg ovan) visas inte priserna med moms utan den tillkommer senare. Alltså bör du slänga på 18% på barrabes priser om du jämför mot en annan sida.

Beställer man saker utifrån EU så gäller priserna utan moms, men då förutsätts det istället att moms och tull debiteras i mottagarlandet.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg