jag köpte Bergans Trollhetta 3 på XXL för halva priset de kostade då runt 4000kr Det är likt den modellen som idag heter Romsdal. (Silnylon inte PU). Det nya Trollhetta ser ut att vara en ny desig, framförallt ser man det på ”dörren” det blir en mycket större öppning som jag tror är lättare att binda upp i öppet läge. På mitt Trollhetta är öppningen som på Romsdal tältet. Det är ganska svårt att knyta upp öppningen i öppet läge. Jag skulle nog ändå titta på ett 2000kr som jag gav är fyndpris även för Romsdal tältet anser jag men 8000kr för att få en större öppning vet jag inte om jag skulle ge. Har man en budget på 8000kr till ett tält så kanske det kan vara värt att lägga på ytterligare några tusen och titta på en annan klass. För 8000 har man ju lite högre förväntningar än för 2-4000kr som är budget segment men runt 8000 börjar man nosa på premium segmentet. Sedan kanske valet ändå skulle falla på Trollhetta för 8000kr istället för ett dyrare tält, det är trots allt mycket pengar det handlar om