gost; sa:
Jenny, har du hunnit testa din nya ryggsäck något mera? Jag är också sugen på denna säck, så alla synpunkter är välkomna.
Lite sent svarat nu då...
Jag tycker fortfarande säcken är mycket bra. Den är skön att bära även om man lastar tungt. Dock så tycker jar att den är lite svår att få upp på ryggenfrån marken. När man fått upp den på axeln har den en tendens att vrida sig så att den hänger med ena sidofickan ned mot marken.
Detta kanske kan bero på att jag har för smala axlar eller inte slänger upp den fort nog...Det går lättare om man sätter sig å tar på sig den.
Remmarna överallt är toklånga. Detta kan man ju däremot lätt fixa genom att kapa dom. Hellre få för långa än för korta.
Ryggsäcken går att överpacka nått enormt pga av de långa remmarna och ett topplock som man kan höja upp rejält.
Den lilla dagsturs-säcken som går att sätta ihop av sidofickorna funkar tillräckligt bra.
Någon skrev att säcken var mörk innuti...Detta är visserligen sant men jag skulle inte vilja ha en ryggsäck med typ orange tyg innuti..Står man ute i solen ser man bra nog, och förhoppningsvis är ordningen i ryggsäcken bra nog att man hittar hur som helst.
En nackdel är dock att ryggsäcken är så tung i sig själv. Har ma ninte tänkt bära mer än cirka 15 kg bör man nog överväga en annan säck.
Utseendet på ryggsäcken tycker jag också om, den gröna färgen är betydligt snyggare än på tex berghaus vulcan och atlas. Remmarna som hänger och slänger vill man gärna göra något åt dock. Dessutom har jag fäst en extra gummirem som fäste för ett liggunderlag.
Har nån fler frågor är det bara å skriva!
//Jenny