Jag vill minnas att jag ibland läst i trådar (hittar dem dock inte just nu av någon anledning) att riskerna med bensin som bränsle till MF-kök ökar vid sträng kyla. Är det någon som kan förklara igen vad det beror på eller som kan hänvisa till någon tråd där detta redan har diskuterats? Är det risk för större flammor eller antändning av ansamlade ångor vid förvärmning? Är det risk för självantändning från statiska urladdningar och är det i så fall risk att det sker i sluten halvtom flaska eller är det t.ex. vid påfyllning av flaskor och dyl.?
Jag använder själv alkylatbensin i ett Optimus Polaris vintertid och tycker att det har fungerar smidigt och bra. Jag vill dock gärna öka mina kunskaper för att på så sätt förhoppningsvis kunna minimera riskerna. Eller kanske till och med bli övertalad att övergå till fotogen, vem vet. 🔥
Jag använder själv alkylatbensin i ett Optimus Polaris vintertid och tycker att det har fungerar smidigt och bra. Jag vill dock gärna öka mina kunskaper för att på så sätt förhoppningsvis kunna minimera riskerna. Eller kanske till och med bli övertalad att övergå till fotogen, vem vet. 🔥