Så här är det: Jag hittade först en gore-texjacka. Den har jag fortfarande, och det är den klart bästa såna som jag ägt hittills i alla fall. Därefter var det ungefär samtidigt klätterskor och sele (dammodellen av en av dem jag pratar om ovan). Och sen följde fler saker, eftersom jag började upptäcka att jag trivdes med kvalitén på sakerna från Mammut och att dessutom flera modeller passade bra på min kropp (som hur klätterskornas läst är utformad, man har ju olika fötter och en sko kan inte passa alla.)
I ett betydligt senare skede har jag kommit med i en grupp som provar några nya produkter åt samma tillverkare. Det är knappt tal om någon ekonomisk vinning, utan något par skor, så direkt spons är nog fel ord, utan samarbete skulle jag kalla det själv.
Men jag skulle aldrig rekommendera något som jag inte kan stå för. Jag har rekommenderat Mammut långt innan detta samarbete började (om du är så pigg på att spåra länkar kan du kolla in det som är före sommaren 05). Utan jag vill rekommendera det som jag själv har testat och trivs med att använda.
Jag försöker också att underbygga mina rekommendationer med en förklaring till varför jag tycker just den här saken är bra, som nu när det gäller selar, att det är hela selen som bär, jag har inte hittat det hos något annat märke (vilket inte säger att det inte finns, men då kan ju någon annan rekommendera detta och så får den som undrar mer att välja bland, det är ju bara bra) och jag tycker det är en avgörande bekvämlighetsdetalj.
Om det är någon som stöter sig på att jag tycker att vissa saker är bra så kan jag lämna det här forumet för gott, så kul är det inte att sitta och skriva av storlekstabeller, jag har bara försökt tillhandahålla service. Synd att folk inte uppskattar när man försöker anstränga sig för någon som ställer en fråga. Istället för att gnälla kan man ju ge rekommendationer själv tycker jag.