Behov

Kanske lite dum fråga men finns säkert såna här med bra lösningar.

När man blir nödig på fjället kan man sätta sig var som helst , vill inte att dom efter ska kliva i det precis.

Det finns faktiskt en del skrivet här om det, sök.
Sammanfattningsvis: gå undan, gräv ned ordentligt.
Det är mycket otrevligt att träffa på andras lämningar.

/OJ

Gå en bit bort från ev led. Lyft undan en sten. Skit. Täck över med stenen...

Finns det andra alternativ på kalfjället? Förutom jägarmodellen ;)

Som de föregående skriver. Gå undan och lätta på trycket bara. Försök gärna dölja bajset genom att täcka över det med stenar eller att gräva ned det.

Dock vill jag rekommendera att du har med dig en tändare så att du kan bränna papperet efter dig. Just papper är ju så påtagligt. Bajset förmultnar ganska snabbt, men papper kan vara kvar länge. Otrevligt helt enkelt. Regnar det och du inte kan elda upp ditt papper, så bör du gräva ned det. Några tips för allas vår trevnad i fjällen :)

Mvh /Joel

Det viktiga är att elda upp pappret. Skiten försvinner snabbt. Jag brukar notera det när man ligger på samma ställe några dagar; på ett dygn har gårdagens korv torkat ihop ordentligt och på några dagar är den borta så att gräva skitgrop tycker jag är onödigt och brukar inte bygga rösen över mina prestationer heller, MEN papper som blåser omkring är inte trevligt så se till att elda upp det. Det sistnämnda skulle jag f ö inte alls rekommendera. Inte roligt att plocka sten man behöver till tältlinor el likn och upptäcka att det ligger otrevligheter under.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg