Svenska Kyrkans Unga är ett ungdomsförbund med 20.000 medlemmar runt om i landet. Verksamheten är mycket varierad där bland annat en tredjedel av lokalavdelningarna bedriver någon form av friluftsverksamhet. Vart fjärde år arrangerar man ett riksmöte. I år är temat friluftsliv och kommer att vara förlagt på Salsnäs lägerplats, några kilometer utanför Målilla och Virserum några mil utanför Hultsfred. Till lägret väntas 12-1300 deltagare med mångårig eller ingen friluftserfarenhet.
Lägret varar i sex dagar med roliga workshops och seminarier. Bland alla aktiviteter man kan välja mellan finns det kanotpaddling och kajakpaddling. Problemet är att projektgruppen måste hitta kajaker på något bra sätt. Jag fick i uppdrag att starta djungeltrumman på utsidan.
* Är det någon som kan hyra ut ett antal kajaker i närheten av angiven plats och tid?
* Är det nån som känner nån på en kajakfirma som vill göra reklam för sina kajaker? (Bland deltagarna finns ju bla friluftspersoner och ett antal lägergårdsansvariga som kan tänka sig investera)
* Är det någon som bor i närheten och som vill visa/lära ut något roligt med kajaker?
Maila till mig isåfall så skall jag vidarebefodra svaren.
Hälsningar Jakob Hammarbäck
Läs mer om årsmötet på
http://www.svenskakyrkansunga.org/default.asp?district=306
Lägret varar i sex dagar med roliga workshops och seminarier. Bland alla aktiviteter man kan välja mellan finns det kanotpaddling och kajakpaddling. Problemet är att projektgruppen måste hitta kajaker på något bra sätt. Jag fick i uppdrag att starta djungeltrumman på utsidan.
* Är det någon som kan hyra ut ett antal kajaker i närheten av angiven plats och tid?
* Är det nån som känner nån på en kajakfirma som vill göra reklam för sina kajaker? (Bland deltagarna finns ju bla friluftspersoner och ett antal lägergårdsansvariga som kan tänka sig investera)
* Är det någon som bor i närheten och som vill visa/lära ut något roligt med kajaker?
Maila till mig isåfall så skall jag vidarebefodra svaren.
Hälsningar Jakob Hammarbäck
Läs mer om årsmötet på
http://www.svenskakyrkansunga.org/default.asp?district=306