Beggade carvingskidor - vilka siter?

Hej!

Nu fick jag tillbaka slalomsuget så in i helsike. Jag köpte ett par Salomon Falcon 10 pjucks, nya men äldre modell från 2008, och vill nu försöka hitta ett par beggade skidor liknande Rossignol Z5 (Zenith). Jag har hyrt såna i Åre för ett par år sen och körde kompisens gamla idag, tyvärr kör hans flickvän på dem så jag får inte köpa av honom. Jag vill ogärna slanta ut för nya skidor då det synd nog bara blir max 10 dagar per säsong och jag har flera andra intressen...

1) Vilka siter förutom Blocket kan man hålla koll på? Freeride hittade jag ingen prylmarknad på.

2) Tips på skidor i samma stuk? Dvs motsvarande 126-74-105, radie 15 meter. Det blir mest pist och snabb körning korta till medellånga svänga (INTE storslalom) så opistat är inte prio.

Rossignol Z5: http://www.skidsport.nu/default.asp?SeId=0&s2=1&c=0&Aid=4572 (har förstått att de flesta skidor nu är bredare under foten)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
föhl Nöd-spets till carvingskidor Skidalpinism 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg