Begagnat kan vara bra

En person som upplever att hen inte lever miljövänligt kan känna sig sämre än de som hen upplever lever på ett bättre sätt. Denna tråd började med att någon berättade om att man kan göra bra fynd på begagnatmarknaden. Då dyker du upp och börja skriva saker som inte alls har med saken att göra. Något provocerade dig med TS' inlägg uppenbarligen. Ungefär som i ena klimattråden där du kritiserade själva tråd med ord som "löjlig tråd" och ditt sista inlägg i den tråden var när du kommenterade mitt ironiska inlägg på ett sätt så att det tydligt framgick att du inte förstod att jag var ironisk. T o m klimatförnekarna förstod att jag var ironisk.
Hur kan du rakt ut i det blå påstå att jag inte lever miljövänligt?? Hur vet du hur jag lever?
Du drar slutsatser som är helt ogrundligt utsvävande.

Senast ändrad:
Alltså är det något du själv har hittat på. De grupper du räknade upp är de grupper du själv tycker illa om. Gemene man har fått information via media att MrP brukar göra så.
Du får sluta lägga in egna värderingar som du överför på mej i dina kommentarer, för hur kan du helt grundlöst påstå att jag hatar dom grupperna av människor??
Du får säga till den där rösten du har i din skalle att sluta vara så irrationell.

Ungefär som i ena klimattråden där du kritiserade själva tråd med ord som "löjlig tråd" och ditt sista inlägg i den tråden var när du kommenterade mitt ironiska inlägg på ett sätt så att det tydligt framgick att du inte förstod att jag var ironisk. T o m klimatförnekarna förstod att jag var ironisk.

Det verkar ha infunnit sig ett nytt mode här på utsidan hos några personer där man tydligen ska dra upp något gammalt groll och meningsskiljaktigheter som skett i andra trådar någon annan gång.

Kanske beror det på att argumenten i aktuellt ämne tryter hos dessa personer eller helt enkelt bara lättkränktheten som talar ? ;)

Lite trist kan man tycka då det ju alltid finns nya ämnen att träta om, dessutom sannolikt helt ointressant för de som inte följt dom trådarna som det hänvisas till.

Senast ändrad:
Tack vare inköp av en begagnad ryggsäck av min dotter fick jag en fin cykeltur genom vårfagra Halland igår för att hämta ryggsäcken. Lövsprickning, jordbrukslandskapet, blå kärrhök, glador idylliska Fylleån en bit på banvallsleden mm.

Thure

20250425_120618.jpg
20250425_124203.jpg
Screenshot_20250426_085644_Strava.jpg

Hur kan du rakt ut i det blå påstå att jag inte lever miljövänligt?? Hur vet du hur jag lever?
Du drar slutsatser som är helt ogrundligt utsvävande.
Jag påstod inte att du inte lever miljövänligt. Jag påstod att du upplever det så. Men berätta gärna vad syftet med ditt första inlägg i denna tråd var ( om det nu inte är som jag tror ).

Du får sluta lägga in egna värderingar som du överför på mej i dina kommentarer, för hur kan du helt grundlöst påstå att jag hatar dom grupperna av människor??
Du får säga till den där rösten du har i din skalle att sluta vara så irrationell.
Den frågan har jag redan svarat på. Gemene man har fått information om det via media.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg