Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tycker att det är en höjdarskida. Jag vet inte riktigt hur den står sig jämfört med årets modeller men:
+den är lättkörd och rolig, snabb från kant till kant, tack vare den lite mjukare bakänden så är det förhållandevis lätt att komma ur svängen jämfört med andra mer extremt skurna timglas. En riktigt rolig skida mao
- ganska tung om man vill knalla, ingen träkärna (fast det verkar inte betyda så mkt). Som sagt så vet jag inte heller om det är så att alla årets modeller spöar den men för mig så betydde den ett riktigt lyft för min åkning.
jag är 170, väger 70kg (bara muskler ) och kör på 170 cm skidor vilket jag tycker är lagom- det är så pass mkt midja på dem att man inte behöver några längre för stabilitet.
Jag antar att det är en beg variant eftersom de är svåra att hitta i butik nuförtiden (slutsålda)- glöm inte kolla belag och stålkanter efter stenskador.