Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
BCB Bascha bivackskydd eller poncho/tältdel
- Trådstartare såg
- Start datum
Poncho fungerar väl dagtid om det regnar och med fästen för linor väl som bivac, dvs en grej 2 bruk.
Att sy en egen av silnylon är enkelt Anders J har tipps liksom många fler.....
Ett enkelt sätt att få ner packningsvikten..... Jag har inte loggat mina nätter under p men de är fler än M.
Att sy en egen av silnylon är enkelt Anders J har tipps liksom många fler.....
Ett enkelt sätt att få ner packningsvikten..... Jag har inte loggat mina nätter under p men de är fler än M.
gro är det kronans ensamma vargen tältdel.
ta en bild på den
Ja, det är kronans. Jag kan fixa en bild, men vi kan ta det via PM
Garderoben har en billig modell som även är en regnpocho.
Kronans skulle jag inte använda i första hand, kommer ihåg att mitt luktade rutten apa och läckte som ett soll, men det var kanske bara mitt
Kronans skulle jag inte använda i första hand, kommer ihåg att mitt luktade rutten apa och läckte som ett soll, men det var kanske bara mitt
Garderoben har en billig modell som även är en regnpocho.
Den där från garderoben skulle jag inte köpa till det priset utan att ta mig en nogran titt på tyget först.
Vad var det för sag du hade som läckte?1?, De gamla trekantiga i tyg? De nya är rombiska och i galon och är tämligen svårpunkterade.
Ja, det är kronans. Jag kan fixa en bild, men vi kan ta det via PM
låter som en jätte bra ide
Nej så sant så, garderoben får man passa sig för.
Jag hade det rombiska, och det var med om en del SIB så det kanske är förklaringen till läckorna. Inte omöjligt att det skulle klarat sig bättre i skogen
Jag hade det rombiska, och det var med om en del SIB så det kanske är förklaringen till läckorna. Inte omöjligt att det skulle klarat sig bättre i skogen
Vad var det för sag du hade som läckte?1?, De gamla trekantiga i tyg? De nya är rombiska och i galon och är tämligen svårpunkterade.
Galon är klenare än man kan tro, barnens galonställ får snabbt hål.
Vill man ha något lätt är kronans varianter inget bra val.
Jag använder en poncho av silnylon. Jag gillar den goda ventilationen.
Tyvärr har jag inte varit med om så många regniga nätter ännu, så jag kan inte recensera funktionen på den punkten. Det är väl som allt annat mest en frågaom vana om det funkar bra.
/OJ
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg