Båttillbehör i Helsingfors

Helsingfors...

Riktigt vid centrum av Helsingfors finns det inte några båttillbehörsaffärer, dock några järnhandelsaffärer (t.ex. Claes Olsson och K-rauta). På Drumsö i Helsingfors finns det flera båttillbehörsbutiker riktigt intill varandra. Den som enligt min åsikt har största utbudet är Maritim Oy Ab. Butiken finns på adressen: Båtbyggarvägen 1, 00210 Helsingfors (adressen på finska: Veneentekijäntie 1).

Drumsö ligger inte precis vid centrum av Helsingfors så gångavståndet är minst +30 minuter. Men lokalbussarna 65, 66 och 20 går från centrum till Drumsö. Då du kommer över en rätt lång bro skall du stiga av och därefter promenera ca 10 min till butikerna. Då du går förbi en småbåtshamn som finns på Drumsö är du ca halvvägs till affärerna. Fixa en karta så hittar du addressen eller fråga den slutliga vägen av människor på gatorna. (Helsingfors Segelklubb finns också intill affärerna, vilket kan hjälpa människor att veta vart du skall.)

Lycka till!

h: Johan

Tack för dit svar och framförallt vägbeskrivningen. Den rekommenderade butiken hittade jag faktiskt på nätet dock ingen vidrare vägbeskrivning eller karta (eller var det min finska som var begränsningen). Det blir i all fall ett besök. VC17M-extra ska det väl vara om jag inte är helt felinformerad (ringde International och frågade och de var så vänliga och svarade). Den skall i alla fal vara ett strå vassare än de som säljs i Sverige.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg