Bask Shivling 60/80

Rungá; sa:
Nordesjö; sa:
Mitt väger 33 792 byte. :)
Mitt väger 20 480 byte med all utrustning. Första gången jag bär mindre än du. UL?

Rackarns...
Jag har i och för sig med den gamla utrustningen också - annars kan jag ju inte jämföra och se hur mycket potatismos jag har vunnit.
Sen har jag en del sammanräkningsfunktioner som ritar snygga tårtdiagram.

Och tårta istället för frystorkat är ju vad det handlar om! LK!

Så om någon är intresserad av vad som finns i min nördask så vet ni nu :)
 

avslutad210712

Gäst
Hoppas att någon/alla som köper Bask-säckar också lägger in recensioner för de är klart prisvärda och även om jag (förhoppningsvis) inte behöver någon mer säck på ett tag så kan det vara bra att kunna rekommendera till folk som skall börja vandra och kanske inte vill lägga ut massor av pengar.
 
avslutad210712; sa:
Hoppas att någon/alla som köper Bask-säckar också lägger in recensioner för de är klart prisvärda och även om jag (förhoppningsvis) inte behöver någon mer säck på ett tag så kan det vara bra att kunna rekommendera till folk som skall börja vandra och kanske inte vill lägga ut massor av pengar.

Prata inte för högt så min Alaska hör det, men jag har beställt en Shivling 90. Skriver när jag får den, första intryck och så. Faller den mig i smaken åker den med till fjällen sista 2 veckorna i Juli. Får den förhoppningsvis nästa vecka. Och ja, jag kommer nog att använda nån av mina hemsydda sidoväskor. :)

Apropå sidoväskor, på ryska sidan hos Bask finns det fotogalleri. På informationssidan för respektive rygga står det under bilden något på ryska ("Fotogalleri" kanske?) med en siffra i parantes efter. Det är inga dåliga sidoväskor dom har hängt på där! Det ser ju ut som om de bär ett helt tält storlek Moskoselkåta på sidan av säckarna!

Mvh
Peter P.
 

avslutad210712

Gäst
pal2; sa:
Apropå sidoväskor, på ryska sidan hos Bask finns det fotogalleri. På informationssidan för respektive rygga står det under bilden något på ryska ("Fotogalleri" kanske?) med en siffra i parantes efter. Det är inga dåliga sidoväskor dom har hängt på där! Det ser ju ut som om de bär ett helt tält storlek Moskoselkåta på sidan av säckarna!

Mvh
Peter P.

Ser väl mest ut som att de hängt en ryggsäck på sidofickorna :)

http://www.bask.ru/photogallery/people/week5/341/
 
öringen; sa:
Är det inte en sån här de har hängt på sidan om säcken

Förmodligen.
Jag får vatten på min kvarn och tjatar: om man måste spänna fast sitt tält med kompressionsremmarna på sidan av säcken har man nog valt fel storlek på säcken. Eller på tältet.

Zeb,
Jag tror inte folk som frågar Utsidanmänniskor om ryggsäckar kommer att kunna undgå att bli Basktipsade. :)

Jag anar ett trendbrott. För några år sedan var det alltid "köp en Bora!" "köp ett Hilleberg!" "köp Arcteryx!". Nu är det mera "Kolla på Bask!", "Kolla Itab!" "Gas från Biltema!".

Men ett tips består. "Köp Vulcan!" ;)
 
Nordesjö; sa:
Zeb,
Jag tror inte folk som frågar Utsidanmänniskor om ryggsäckar kommer att kunna undgå att bli Basktipsade. :)

Jag anar ett trendbrott. För några år sedan var det alltid "köp en Bora!" "köp ett Hilleberg!" "köp Arcteryx!". Nu är det mera "Kolla på Bask!", "Kolla Itab!" "Gas från Biltema!".

Men ett tips består. "Köp Vulcan!" ;)

Man får väl hoppas att testpiloterna hör av sig på forumet med synpunkter. Trots allt brukar rekommendationer om de stora dyra du listade grunda sig på egna erfarenheter. Med baskryggorna har det dragit i väg i en--med utsidanmått mätt--massspsykos. Ingen har ju ens hållit i grejorna. Eller har de det?
 
lapetter; sa:
Ingen har ju ens hållit i grejorna. Eller har de det?

Masspsykosen bygger på att vi typ förra året sedan upptäckte säckarna som verkade vettiga, lätta och prisvärda.
Roland, en man som inte är sen att såga skräp, köpte sig en Bask Shivling för nåt år sedan och har ju flera gånger berättat om dess kvaliteter och brister för den som har varit villig att läsa.
Hans dotter har nu en Bask Eiger.

"alexey" har också skrivit om Bask-säckar han testat.

Sök i forumet, vettja ;)
 
Nordesjö; sa:
Roland, en man som inte är sen att såga skräp, köpte sig en Bask Shivling för nåt år sedan och har ju flera gånger berättat om dess kvaliteter och brister för den som har varit villig att läsa.
Hans dotter har nu en Bask Eiger.

Sök i forumet, vettja ;)


Ja just det. Tycker att det på bilden i hans album mer ser ut som att Bask Eiger har hans dotter men det är en annan diskussion om ens någon diskussion. Nåt skräp har jag inte menat att det ska vara. Jag äger själv en baskprodukt och skulle väl närmast likna dess egenskaper vid en traktor. Visst är det kul att upptäcka och spekulera men nu känns det som att stadiet är nått då rapporter skulle behöva droppa in.
 
lapetter; sa:
Visst är det kul att upptäcka och spekulera men nu känns det som att stadiet är nått då rapporter skulle behöva droppa in.

Visst vore det trevligt med fler rapporter. Men för att rapporter ska strömma in krävs ju ett gäng med folk som äger grejerna och har använt dem nån säsong.

Än så länge är det inte så.
Men eftersom säckarna på pappret är såpass intressanta, och Rolands intryck är i stort sett positiva, ser jag inga som helst problem med att råda folk att kolla på Bask om de ska köpa säck.

Det känns faktiskt märkbart skönare än att automatiskt råda dem att börja med att titta på 4000-kronorssäckar. :)
 
Det finns ett spänne under locket för att man skall kunna dra åt ordentiligt. Kan vara bra att ha men det finns nog de som skulle skära bort den :)

cpic4492f96a3c733.jpg


När man öppnar säcken så ser man att i 'snölåset' så lossnar silikonet eller vad de nu har satt på insidan av väven. Inte bra alls men varför skall det vara vattentätt i den? Kommer att slita bort allt så fort det lossnar.

cpic4492f8a6bf629.jpg


Som jag skrivit i tidigare trådar kommer en ordentlig utvärdering av denna Shivling 90 samta av Eiger (som inte tillverkas längre) efter sommarens vandring.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thor80 Bask Berg 100, någon som har erfarenhet av den? Transportera 4
Enrok Bask´s ryggsäckar Transportera 53
kfn Bask Eiger Transportera 10
raderad04 En ny BASK Transportera 9
niben Bask Eiger, erfarenheter? Transportera 0

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg