Jag har tidigare haft en legend C som tjänat troget i många år, men som nu pensionerat sig. ersättaren blev en etrex22x. vi egentligen bara logga och spara turer. Nu blir det lite förändringar i efterarbetet. verka som 22:an bara fortsätter på spår där legend gjorde nytt spår varje gång den startades. fick tidigare klippa ihop spår för flerdagsturer. Nu verkar allt bli en enda massa, där den knyter ihop turer från olika delar av landet med långa spårsträckor. Några tips?
Är dessutom inte sams med BaseCamp, gamla mapscource hittar inte 22:an. Nu heter det äventyr mm. Massa onödiga krångliga funktioner. Jag vill egentligen bara föra över spår, dela upp spår, lagra på datorn och kunna ändra filformat(ex för google earth). Kan man hitta instruktioner nånstans?Finns det annan programvara som sköter det smidigare?
Är dessutom inte sams med BaseCamp, gamla mapscource hittar inte 22:an. Nu heter det äventyr mm. Massa onödiga krångliga funktioner. Jag vill egentligen bara föra över spår, dela upp spår, lagra på datorn och kunna ändra filformat(ex för google earth). Kan man hitta instruktioner nånstans?Finns det annan programvara som sköter det smidigare?