Barnvagn i Fontainebleau?

Hur barnvagnsnänligt är Fontainebleau? Finns det någon med erfarenhet av att dra runt en barnvagn på stigarna?

Jag har varit i området norr om parkeringen vid 48°25'47.11"N 2°38'17.36"E och det verkade inte vara särskilt barnvagnsvänligt vilket man ser om man tittar noga på satellitbilder - framförallt var det brant och/eller sandigt och/eller stenigt. Men det är en stor skog och söder om parkeringen verkade det inte alls vara på det sättet. Jag har som sagt bara varit i en liten del av skogen så låt inte mitt svar avskräcka dig. Jag släpade heller inte runt på någon barnvagn...

Hittade förresten den här sidan där du får tips på promenader i skogen och där även svårighetsgrad anges:

http://www.onf.fr/activites_nature/@@search_page.html?group=0&metatype=search-type-leisure

Här är en som funkar för rullstolsbundna, så den ska nog inte vara något problem.

http://www.onf.fr/activites_nature/...034796134&search_metatype=search-type-leisure

Hur barnvagnsnänligt är Fontainebleau? Finns det någon med erfarenhet av att dra runt en barnvagn på stigarna?

Inte värre än att släpa en barnvagn på stranden skulle jag tro, många områden är ju hyfsat sandiga. Jag har sett några barnvagnar där nere, men jag kan tyvärr inte tipsa om något specifikt område som skulle vara bättre så där på rak arm.

Det går bra på de flesta områden i Fontan. Sandigt är det ju, så man kanske inte ska ha en cityvagn med kundvagnshjul, men en normal barnvagn med skapligt breda däck kan man få med nästan överallt. Elefant kan vara trevligt att börja med.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pajaflow FontaineBleau Klättring allmänt 19
Sivert Hjälp med Fontainebleau Klättring allmänt 0
Boende i Fontainebleau Klättring allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg