Re: Re: Re: CCT
Jag har inte sett dem live men känner till deras existens.
Jag kör med Times så själva klossen ligger rätt skyddad av plastgrunkor på sidorna som man går på. Som promenadsko är det dock ändå kasst eftersom skon är högre fram än vid hälen. Även om kool kovers gör att "vägegenskaperna" blir bättre under framdelen så hjälper den väl inte att höja upp hälen eller? Iofs har ju skorna utbytbar hälplatta så jag kanske för skruva dit ngt högklackat.
Tack för tipset...
/Ala
thureb; sa:ala; sa:Alternativet är ett par touringcykelskor som funkar att gå i också. Jag hade ett par som tyvärr blev snodda men detta skulle kunna vara ett alternativ till ett nyköp. Ungefär samma pengar det handlar om men det skulle kännas lite tristatt byta ut Sidi-skorna och Timespedalerna mot shimanos MTB-system.
/Ala
Håller med. Man kan överväga att tillfälligt byta pedaler och skor på racern vid CCT men man tappar ju en del effekt och känsla på cykeln. Du känner väl till Kool Kovers?
http://www.koolkovers.us/
Thure
Jag har inte sett dem live men känner till deras existens.
Jag kör med Times så själva klossen ligger rätt skyddad av plastgrunkor på sidorna som man går på. Som promenadsko är det dock ändå kasst eftersom skon är högre fram än vid hälen. Även om kool kovers gör att "vägegenskaperna" blir bättre under framdelen så hjälper den väl inte att höja upp hälen eller? Iofs har ju skorna utbytbar hälplatta så jag kanske för skruva dit ngt högklackat.
Tack för tipset...
/Ala