Du skulle prova en Recon. Den är grymt mycket stabilare när man bär kring och över 30 kg. Sen råder jag dg att lossa på midjebältet och kolla om även dina metallskenor har börjat riva sönder tyget och bege sig söderut. Att göra en förstyvningsprofil av en väldigt grov rem känns också mycket tveksamt. Min blev S-formad, dvs. midjebälte och axelremmar måste ha närmat sig varandra trots att inställningen nog höll sig på plats. Kan nog fixa några bilder senare. Jag skulle inte rekommendera Kajka i 100-liters med tanke på kvalitet och att den ska hålla länge. Min hade jag i två år på ett antal vandringar men fick bra nog alla pengar tillbaka av Fjällräven, vilket jag uppskattar.
Det blev fel i mitt tidigare inlägg. Jag skulle inte lita på att en Kajka håller många år i de större varianterna pga. att min inte höll för vikten man får i en så stor säck. Ner på 50-60 liters och kring 20 dryga kilo är nog helt OK.
Det blev fel i mitt tidigare inlägg. Jag skulle inte lita på att en Kajka håller många år i de större varianterna pga. att min inte höll för vikten man får i en så stor säck. Ner på 50-60 liters och kring 20 dryga kilo är nog helt OK.
För att krångla till det och visa på hur individuellt det är..... Kajka är den bästa säck jag haft, någonsin. Har två stycken ( en 75 och en 100) och tycker dom är helt briljanta i såväl utformning, kvalité och bärsystem. Har gått långa sträckor med över 30 kg och aldrig tidigare burit en rygga så lätt och stabilt.
// Lelle