Haglöfs Storkåsa, fem rattar!
Vad intressant att på två sidor (hittills), argumentera om att äta direkt ur kastrullen eller ej. Tror ni att de har samma tallriksleverantör på Franska Matsalen och närmaste Sibylla? Svaret är nej. Det samma gäller allas olika krav, behov och vanor. Vill man ha lite packning är det naturligt att man måste ge avkall på något, t.ex. bekvämligheten att ha en egen tallrik. Kanske man till och med kan tänka sig använda samma sked som sina två kompisar. Följdfråga är om man också sparar tid då... Ännu mera vikt sparar man in om man lämnar köket och allt bränsle hemma och har maten färdigtillredd i Mat-termos. Vill man sänka packvikten ytterligare och samtidigt spara tid kan man äta innan man ger sig iväg...
Jag som oftast ger mig ut i naturen för att njuta brukar ibland satsa storstilat på matlagningen. Färska gourmékryddor framom komprimerad påssoppa...
Till riktig matlagning utomhus rekommenderar jag varmt Haglöfs Storkåsa. Den fungerar både som tallrik/tallrikar och serveringsskål/skålar. Dessutom är den användbar som kastrull-assistent och förvaringslåda...
TIPS:
Storkåsans plana ytor ersätter skärbräde.
Storkåsan fungerar klockrent som öskar.
Storkåsan har mått-markeringar, använd dem.
Vid tillredning av flera rätter/saker kan man behöva varmhålla t.ex. den stekta löken. Storkåsan har ett tätslutande lock...
Chokladfromagédesserten smakar bäst kyld. Vispa ihop den i storkåsan, sätt det tättslutande locket på, ställ ner allt i ett dike eller närliggande vattendrag...
Storkåsan sköljer ur sig själv om man knyter fast den i handtaget och hänger den efter kajaken eller i närheten av rinnande vatten.
nermander skrev:...Frisbee har jag personligen aldrig provat, men den går ju att ha till mer än att äta på.
Jag anser att man istället tar med sig en Haglöfs Storkåsa och äter ur den, för den fungerar som två helt användbara frisbees. Dessutom mycket roligare...