Bästa och sämsta köpet 2008?

Bästa: Ron Thompsonspö 2-5 g för under en hundring på konkursutförsäljning.

Sämsta: Biljetten från Riksgränsen - Eskilstuna i sommras, min vagn stod fortfarande kvar i Norge så jag fick byta plats 5-6 gånger under resan för att andra hade platsbiljetter, TACK SJ!

Bästa köp:
1. Massa aktier i Tanganyika Oil
2. Arc'teryx Theta AR (Medium/basalt) Sprillans ny för 2500 kr (från USA när dollarn stod i 5 kr :) )
3. Primus gaslykta , sprillans ny för 60 kr (nypris 600).

Sämsta köp:
Hmmmm. Jag gör inga dåliga affärer ;)
Haha, men måste nog ändå vara.. hmm.
Jo, ett kilset från Wild Country.. Gillade inte dem kilarna. Men men, funkar som komplement till mina "huvudkilar" från Black Diamond...

/tim

hmm... om någon sålde en grej som kostar 600 kr för 60kr så skulle jag nog misstänka att det är stöldgods.....
Pär

Bästa är nog varan som beställdes dagen innan nyårsafton och således inte kommit ännu...Exped Scout Tarp Extreme. Äntligen en riktig tarp efter allt prssel med presseningar...nog funkar det men det blir så mycket bättre såhär.
Ingen rea dock...jag har väntat länge nog på att den ska dyka upp på rea men det verkar inte hända så man får väl krypa till korset och betala fullpris.
Om den inte räknas så blir det nog ett trangiakök modat för msr XGK med kök/brännare, två små bränsleflaskor och två pumpar samt lite tillbehör. Allt för 600kr.

Sämsta köpet känns nog som om det skulle vara en msr Dromedary 6l då den bara var en ersättare för en som varit utlånad till nån som inte tömde den på ett halvår...den går inte att ha dricksvatten i igen, på sin höjd diskvatten! Ifs är det ju ingen utgift då den ska bekostas av den som misskötte den.

Träningskort!!

Sämsta köpet 2008 för mig är helt klart det träningskort som jag köpte*s*
Tänkte att gå på gym och styrka mig lite är ju alltid en bra idé men när vädret är så pass bra så använder man ju det inte.

Har använt det kanske max 10gånger... resten av tiden har jag varit ute i naturen istället.

Helt klart ett dåligt köp!!

/Krister

Mitt bästa är absolut mitt Tamron 90 mm makroobjektiv, så kul har jag inte haft på länge.

Det sämsta vet jag inte, har varit ett inköpsfattigt år.

Bästa: Buff! Liten, lätt, och förbättrar livskvaliteten otroligt när det blåser i ansiktet på fjället. Faktiskt värd sitt pris, även om jag först var skeptisk till att lägga 150 spänn på en tygtrasa.

Sämst: Inget. Kan inte ens komma på något som var 'minst bra'.

Bästa köp: Gossamer Gear Hip belt/Shoulder strap pockets. Perfekt för karta, kompass, GPS, kamera, vantar, myggstift.
Sämsta köp: Kortkalsingar Smartwool. Helt utslitna och trasiga i grenen efter 3 veckors vandring.

Jörgen

Sämsta:
Min Marmotmugg som jag köpte i tron att det var en thermosmugg. Men nej, inuti låg en lapp som förklarade att det endast var en mugg m lock som skulle undvika spill vid tippning!? *tar mig f pannan*
Dvs den läcker som ett såll, & håller förmodligen inte värmen särskilt bra då det é fritt blås in..

Bästa:
Mina vandringskängor, har i ca 1 års tid letat efter ersättare t min älskade (antika) Lundhags, men nämnda märke går inte att känna igen & andra har helt enkelt oftast varit f breda, höga el allmänt konstiga. Räddningen fanns i mammas garderob, ett par Chevalierdojor :)

Men om man nu ska hålla sig t faktiska inköp så tror jag att mina mellandagsreabyxor kan bli klara favoriter, ett par Mountain Hardware Navigation Pants. Ett litet minus f storlekstabellen, hade nog klarat mig m en storlek mindre.

...friluftsrelaterat...

Året som gick: nylonsked, ICA. Långt skaft, slät lättdiskad yta istället för porig som på många dyra plastskedar, tål värme i stekpanna utan att smälta.

Rex Universal 0 till minus 30, kanonfint fäste i "knirksnö" under minus 10 :)!

Sämsta: inget.

I år: ännu en nylonsked, lika bra att köpa en till (finns inte på alla ICA) och slå på stort :).

//J

Standardbutiken...

Bästa: Biltemas minigaskök "expedition". Har kört T-sprit i alla år, det här var billigt nog för att få mig att prova gas - och "ja!" det är mycket bättre.
Biltemas kanotflytväst: Tyckte det var dags för en "riktig" canadensarväst, men den här var alldeles för styv och dessutom för bred vid axlarna - vem kan paddla utan att röra armarna? Ska sy mig en egen av liggunderlag och mörkröd silnylon istället! När kanoten är klar, alltså! Anna

Sämsta köp 2008: Min Packraft eftersom jag bara hann använda den en gång ;)

Bästa köp 2008: Ett hus med den här utsikten:

Bilagor

• panorama.jpg
    panorama.jpg
    19.2 KB · Visningar: 525
Bästa: Ett par Jörnkängor som satt som gjutna redan första testpromenaden.

Sämsta: Ett Primus benstöd för gasflaskor som inte passar Primus gasflaskor!?

VH/Anders

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gustav_Brogren_yahoo.com Bästa Powerbank? Utrustning allmänt 46
Snödrivan Bästa tape som nödlagning ? Utrustning allmänt 29
hsp Vattenfilter minsta underhåll bästa märket och modell Utrustning allmänt 5
hej.nick Bästa 2-mannatält för lättare vandring Utrustning allmänt 28
majjen Bästa batterierna till min GPS? Utrustning allmänt 8
Nosse Bästa och drygaste tänd bränslet för brasan? Utrustning allmänt 11
anders. Bästa snöskorna? Utrustning allmänt 7
antongrahn -Vad är era bästa knep? Utrustning allmänt 12
cybiont Bästa ryggsäcken Utrustning allmänt 21
croby Bästa tipsen på vandringsskor/kängor! Utrustning allmänt 11
behedwin Bästa powerbank för långresa Utrustning allmänt 64
avslutatmedlemskap160620 Bästa skyddet över kikare Utrustning allmänt 11
Hjärter Kung Bästa vattenblåsan, vätskesystemet, camelbaken Utrustning allmänt 12
Vintervilan Gränsfors - Bästa smeden? Utrustning allmänt 26
Arjeplog94 Bästa och roligaste uteköket att ha med på vandring? Utrustning allmänt 11
tompa_m Och bästa mjölkflaskan är... Utrustning allmänt 19
perdavid Bästa termosen? Utrustning allmänt 37
fotografiskt Dina bästa tips och trix Utrustning allmänt 10
Coachmike Bästa och säkraste vattenfiltret! Utrustning allmänt 31
FruNalleman Och bästa vattenflaskan är...? Utrustning allmänt 87
desireman Bästa vandringsryggsäcken? Utrustning allmänt 28
Tocaermo Bästa tvättmedel? Utrustning allmänt 12
ChristerMattsson Bästa märket på multiverktyg: Röstning! Utrustning allmänt 16
ChristerMattsson Bästa multiverktyget? Utrustning allmänt 63
dabac Bästa campingpannlampan Utrustning allmänt 1
Martin Fjäderlätt Världens bästa friluftsbutiker på en karta! Utrustning allmänt 31
Christian_sunrise Det bästa sättet att packa inför kajaking?? Utrustning allmänt 2
igs Bästa smeten till kängorna??? Utrustning allmänt 7
lignell01 Vilken är Din bästa pryl? Utrustning allmänt 21
Kalle E Friluftsentusiastens bästa londontips Utrustning allmänt 4
pher_ Bästa tallrik ? Utrustning allmänt 17
johanl Bästa fickradion på fjället? Utrustning allmänt 23
ceciliaw Bästa sättet att göra upp eld? Utrustning allmänt 31
asp Bästa multigrej? Utrustning allmänt 2
ebh Bästa lågprissäcken? Utrustning allmänt 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg