Snyggast är Leatherman's Skeletool, och jag har också störst förtroende för Leatherman när det kommer till den här typen av verktyg.
Det sämsta jag har provat på är SOG's "Switch Plier" som fälldes upp genom en knapptryckning. Jag tog livet ur två stycken på mindre än lika många månader.
Sedan dess har jag hållit mig till Leatherman och använder "Core"-modellen i jobbet som snickare. Tidigare hade jag dess före-företrädare "Supertool" som tjänade mig väl i åtta år och endast byttes ut pga det skönare handtaget på "Core".
"Core" är en riktigt stadig pjäs som är bekväm och har de flesta verktygen, men det gör också att den har sina 307g emot sig.
Åter till Skeletool... Jag kan dock tycka att bit-hållaren ser lite vek ut och att handtaget inte verkar vara det bekvämaste, men jag har aldrig klämt på en i verkligheten så jag kan ha fel.
I verktygsväg har den ju det man använder mest -en tång, men till friluftsliv skulle jag nog gärna ha sett att den åtminstone hade en konservöppnare också.
Jag är heller inget fan av våg/sågtandade blad på knivar, men har man det behovet så är det ju bra.