Bästa gör-det-själv-prylen!

Re: Grattis!

Duracellkaninen; sa:
Vågat namnval, men det är väl inte alla som tänker på var det kommer ifrån.

Loke är ju den mest kreativa och mångfacetterade av alla asarna. Ibland porträtteras han som ond, ibland som god. Han ställde till med en del, men ställde det sen rätt på egen hand. En "trickster", katalysator.
Pappa till Fenris, Midgårdsormen och Hel, morsa (!) till Sleipner, fixade Odens spjut, Frejs skepp och Frejas hår.

Så det enda man kan sätta fingret på är att det är en kreativ filur!
Med andra ord får vår lille parvel själv bestämma vilka delar av namnarvet han vill uppfylla. Precis som alla andra barn, med andra ord :)

Lyckönskningar

till sonen.

Men inte är han en pryl. Även om din rubrik drog till sig mitt intresse. ;o)

För övrigt så borde man kanske fästa större avseende vid huvudets omkrets på nyfödda barn. Det är den parametern som verkligen ställer till det under förlossningen.

Thure

Blivande ishockeyspelare ?

I likhet med Thure B så var det Pryl som drog till sig mitt intresse.

När jag och min syster var tonåringar så fanns det en ishockeyspelare från dåvarande Tjeckoslovakien som hette Pryl. Min syster hade väldigt roligt åt detta. I ärlighetens namn så är just Pryl och Nedomasky de enda namnen från den tidens Tjeckoslovakiska ishockeylag jag kommer ihåg.

Per

Re: Lyckönskningar

thureb; sa:
För övrigt så borde man kanske fästa större avseende vid huvudets omkrets på nyfödda barn. Det är den parametern som verkligen ställer till det under förlossningen.

Japp, särskilt när den lille envisas med att ha snuttefingret vid munnen när huvudet ska ut. ;)
Men det som ställde till det var snarare den långa tiden, inte det stora huvudet.

Ånä, det är bara Jungfru Maria som gjort det själv. Alla vi andra måste ha en partner när vi tillverkar prylarna.
Grattis!
Om ett antal år kommer du att inse att det är den bästa Multi-Purpose-prylen du nånsin gjort: "Hämta den där grejen, skotta gården, bär tältet, fixa ved....men skynda dig då!

:)

/BAX

BAX; sa:
Ånä, det är bara Jungfru Maria som gjort det själv. Alla vi andra måste ha en partner när vi tillverkar prylarna.
Grattis!
Om ett antal år kommer du att inse att det är den bästa Multi-Purpose-prylen du nånsin gjort: "Hämta den där grejen, skotta gården, bär tältet, fixa ved....men skynda dig då!

/BAX
Ja, alltså det är Loke som kommer att säga allt det där...

Jörgen

BAX; sa:
Oj, dottern ropar efter mjölk, måste sluta...

Aha... så det är jag som plötsligt har blivit en multi-purpose-pryl. :)

Nu ska jag gå och lära mig nya bröstpumpen. Så att jag blir mer pappapolyvalent.
Vi köpte en Avent Isis på Apoteket - är det bra grejer? Jag hittar varken membran eller titan, så jag är lite förvirrad.

Nordesjö; sa:
BAX; sa:
Oj, dottern ropar efter mjölk, måste sluta...

Aha... så det är jag som plötsligt har blivit en multi-purpose-pryl. :)

Nu ska jag gå och lära mig nya bröstpumpen. Så att jag blir mer pappapolyvalent.
Vi köpte en Avent Isis på Apoteket - är det bra grejer? Jag hittar varken membran eller titan, så jag är lite förvirrad.

Häng på ett vattenreningsfilter så ska du få se på grejer :)

Jörgen

Grattis!

BAX; sa:
Grattis!

/BAX

En pryl? Själv?
Men upphov till prylförvärv kan jag hålla med om....

Go tur

Nordesjö; sa:
Eftersom "vi" hade täta värkar i 3 dygn innan 16-timmarsförlossningen gick igång så har jag snarare levt med betong runt skallen de senaste dagarna. :)

Där var "ni" värre än "oss", hade bara 2 dygn värkar och 10 timmar valpning... och det var nog jobbigt.

Det tar ett par veckor innan allt börjar stabilisera sig, att man märker skillnad på dag och natt och så :)

/Ulf

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
4623 Bästa lagning gummistövel? Gör det själv 4
Nyburgaren Lägga till packnät, remmar och fästen på ryggan? Hur gör ni? Gör det själv 24
Didgeridoohan Ramryggsäck, ett gör-det-själv-projekt Gör det själv 17
kanis Tidn. Gör det själv, ett nr från sommaren '09 med beskrivning om verktygsvagn i trä?? Gör det själv 5
h.g Gör din egen kniv Gör det själv 23
peter1959 Lite tips på gör det själv Gör det själv 3
Struntman Hur gör man en knivslida av läder? Gör det själv 1
xblp julgranen - vad gör man av den? Gör det själv 23
The Trooper Dry-bag:Så gör du. Gör det själv 5
johaneriksson gör-det-själv tips/projekt Gör det själv 0
Gör eget vindskydd till fältköket! Gör det själv 22
hsp Sy själv Gör det själv 10
bramberg Ska det bli riktigt bra så måste man göra det själv ibland. Jacka Gör det själv 37
avslutmedlemskap0904 Sy annorak själv Gör det själv 4
DoktorGlas Nåns om vill sy själv i ventile? Gör det själv 0
tango Vaxa skosnören själv? Gör det själv 13
såg Köpa eller sy själv en ryggsäck Gör det själv 4
luktafotogen Installera 24V elsystem själv. Gör det själv 24
danisko Ytterligare tips för den som vill sy själv Gör det själv 2
högdalen Sy själv - studiecirkel? Gör det själv 0
Grinchen Att göra ramsäck själv Gör det själv 7
Räv Rävsson Hur fixar man en söndrig eker själv? Gör det själv 2
moa Sytt själv... Gör det själv 2
zeilon Göra själv Gör det själv 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg