vintråd.. det är som att säga friluftstråd.. först vill jag säga att jag inte är direkt kunnig utan en ytterst amatörmässig "smygvinnörd".. vin går inte att klumpa ihop eftersom det finns så många olika profiler, det roliga är att man kan utforska detta i oändlighet om än med måttlighet om man inte vill råka ut för andra bekymmer.. är man intresserad så ska man snabbt ta reda på vilken profil man tillhör, sen kan man utgå ifrån detta och arbeta sig runt i världen, håll dig från frankrike, det blir ganska snabbt dyrt om man vill dricka bättre viner.. det jag älskar med systembolaget är deras cirklar och beskrivande text, ta ett vin du gillar och köp andra sorter/ druvor/ områden med samma smakprofil.. tada.. säg några viner du gillar så kan säkert utsidans panel komma med tankar och tips om hur du kan gå vidare.. jag är helt övertygad om att det finns riktiga proffs här på utsidan..
-
Om "Fritt Forum"
Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.
OBS!
Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Bästa godmorgonvälkomnandet
- Trådstartare frarol
- Start datum