Re: North Face Hightail 900
Tjena Björn!
Var köpte du sovsäcken? Har den helt eller halvlångt blixtlås? 800 gram för en -9 säck är minsann inte fy skam. Gillar TNF:s vågform, inbillar mig att de har rätt i att det hindra dunet från att fördela sig ojämt. Vad kostade säcken?
Själv har jag just beställt en Marmot Helium EQ, pris ca 3200 skr. Den väger som tidigare sagt just under kilot, men har hellångt blixtlås och samma superhöga fillpower (900) som dina säckar. Kommer du skriva en recension av hur din nya säck var?
Helt rätt att kapa vikt, men komforten vill vi ju alla ha, *S*/Christer
brudberg; sa:Hej!
Har följt denna diskussion ett tag eftersom vi letat efter något liknande. Köpte 2 stycken Northface Hightail 900. Två exemplar hade just kommit in, och vi slog till.
Se http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?productId=163
Kommer att ha med den i påsk, det blir nog inget tält, men av erfarenhet kan det ju bli en och annan vedbod eller annat utkylt utrymme.
Säcken känns oerhört skön och det är ju inte varje dag man kapar 1+ kg packvikt på det sättet. Köpte samtidigt nya Thermarest som skall ta ytterligare 1/2 kg från packningen.
/Björn
Tjena Björn!
Var köpte du sovsäcken? Har den helt eller halvlångt blixtlås? 800 gram för en -9 säck är minsann inte fy skam. Gillar TNF:s vågform, inbillar mig att de har rätt i att det hindra dunet från att fördela sig ojämt. Vad kostade säcken?
Själv har jag just beställt en Marmot Helium EQ, pris ca 3200 skr. Den väger som tidigare sagt just under kilot, men har hellångt blixtlås och samma superhöga fillpower (900) som dina säckar. Kommer du skriva en recension av hur din nya säck var?
Helt rätt att kapa vikt, men komforten vill vi ju alla ha, *S*/Christer