Jag har lovat maken en bärstol till sonen i födelsedagspresent. Sonen är nu drygt 5 månader, stor för sin ålder (70 cm o 8,5 kg), stadig i nacken och sitter med stöd utan problem (utom då han sover eller är nyvaken, men vem gäller inte det ;-) ) I ena barnaffären hävdade expiditen bestämt att bärstolar är till för barn som kan sitta själva utan stöd, och i två andra så har de sagt att sonen bör klara det med tanke på hans stabilitet i nacken. När jag dessutom satte honom i en Phil and Teds och en Chicco, så satt han bra och verkade nöjd.
Vi gör inga avancerade turer, utan målet är kunna göra dagsturer i lättgången teräng, utan att vara bundna till barnvagnen och motionsspår. Jag har nu börjat fundera på om en bärsele modell Ergo är det bästa, både för våra och sonens ryggar. Någon som har erfarenhet av både bärstol och bärsele och som kan ge recension?
Tack på förhand!
Vi gör inga avancerade turer, utan målet är kunna göra dagsturer i lättgången teräng, utan att vara bundna till barnvagnen och motionsspår. Jag har nu börjat fundera på om en bärsele modell Ergo är det bästa, både för våra och sonens ryggar. Någon som har erfarenhet av både bärstol och bärsele och som kan ge recension?
Tack på förhand!