• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bärbar stereo anläggning

Jag skulle nog också lägga till möjligheten att ladda in musik rätt in i själva grunkan. Då kan man ju ha en USB-kontakt som dessutom kan ladda batteriet på en eventuell inkopplad musikspelare.

Då kan man alltså kunna spela musik som redan finns i grunkan (inga sladdar eller extragrunkor!), spela (eller överföra) musik från polarens MP3-spelare samt ladda MP3-spelare och telefoners batteri.

Naturligtvis ska den ha möjlighet att laddas från två hål i väggen och bilens cigarettändare. Solcellen skulle jag nog inte vilja bygga in utan göra mjuk och stor som en picknickfilt, så att man även kan ha den som ...picknickfilt! :)
 
Jag skulle nog också lägga till möjligheten att ladda in musik rätt in i själva grunkan. Då kan man ju ha en USB-kontakt som dessutom kan ladda batteriet på en eventuell inkopplad musikspelare.

Då kan man alltså kunna spela musik som redan finns i grunkan (inga sladdar eller extragrunkor!), spela (eller överföra) musik från polarens MP3-spelare samt ladda MP3-spelare och telefoners batteri.

Naturligtvis ska den ha möjlighet att laddas från två hål i väggen och bilens cigarettändare. Solcellen skulle jag nog inte vilja bygga in utan göra mjuk och stor som en picknickfilt, så att man även kan ha den som ...picknickfilt! :)

Du överträffar dig själv ibland, picknickfilt/solceller... den va bra !
 
Jag skulle nog också lägga till möjligheten att ladda in musik rätt in i själva grunkan. Då kan man ju ha en USB-kontakt som dessutom kan ladda batteriet på en eventuell inkopplad musikspelare.

Va, ska man ha med sig en massa usb-minnen? Nä trådlös uppkoppling ska det vara. Släng in maximalt antal varianter (wifi, 3G mm) för maximal täckning.
 
vevradio finns...

Hej, Jag tänkte ställa lite frågor angående en produkt som jag och min projektarbetes grupp hade tänkt göra.

Vår produkt består av en portabel stereo anläggning som drivs på ett miljövänligt sätt. Vi använder oss av
ett bilbatteri som laddas upp genom en solcell vilket gör att du kan spela musik även på natten. Efter som att bilbatteriet
är återladdningsbart behöver man inte köpa nya batterier hela tiden utan bara låta den stå ett tag under dagen så är
den redo för användning.

Vår produkt består av en hel stereo anläggning som är portabel som du skall kunna ta med till
t.ex. stranden, campingen, utefester, altanen Kanske i fall du vill ha musik medan du solar, du kan ha med dig den I princip överalt. Du kan dessutom ansluta en ipod eller liknande till stereo anläggningen, du kan såklart också
lyssna på cd-skivor i vilket format som du själv föredrar.

Nu när ni vet lite mer om vår produkt undrar jag vad tycker ni verkar bra/dåligt, vad saknas på lådan, är det
något som du skulle kunna tänka dig att införskaffa. Säg precis vad ni tycker, alla svar är bra svar för oss.

Tack för att ni tog er tid att läsa detta och hoppas ni tycker det verkar intressant.



P.S i fall ni undrar något så fråga på.

Det finns gott om varianter av vevradio - inledningsvis tror jag de utveckaldes för bruk i u-lädner utan elnät men har även sålt i västvärlden, sannolikt med topp kring senaste mileniskiftet.

Här finns en model:
http://www.larsbengtsson.se/produkter/4/42/2881/

På jobbet står ytterligare en annan model som ajg inte hittar bild på nu.

/Patrik