Prova att ställa samma fråga på ett Amerikanskt forum så får vi se. Förhoppningsvis har jag fel!
Ja, det vore spännande! Vad finns det för amerikanska forum?
Prova att ställa samma fråga på ett Amerikanskt forum så får vi se. Förhoppningsvis har jag fel!
Ja, det vore spännande! Vad finns det för amerikanska forum?
På Vasaloppet är det förvisso några som kliver ut i skogen men de allra flesta står precis utanför spåret eller t.o.m I spåret... Inte så kul att komma ikapp dessa herrar. Den dan en tjej kissar i spåret skulle jag tro att de kissande herrarna inte uppskattar det nåt vidare...
Har som sagt svart att se vad det gor for skillnad om en kille eller tjej loser problemet med en tryckande blasa. Men det kanske bara ar jag?
Att bada näck var helt naturligt när man var liten, man brydde sig ju inte om andra tittade... Men så kom den där gången när man vuxit till sig lite. Jag och några tjejkompisar badade näck i en skogstjärn där vi badat säkert hundra gånger tidigare. Då upptäckte vi en gubbe med hund som stod bland träden och mastruberade och tittade på oss. Det var otäckt! Vi vågade inte gå upp trots att han försvann när han såg att vi sett honom. Vi berättade för våra föräldrar men de kunde ju inte göra så mycket. Men det minnet från tidiga tonåren sitter ganska så hårt. Numera badar jag bara näck från båt (med långt till närmsta ö eller båt) och i fjällen där det känns som att "fula gubbar" inte finns...
Så, klart alla ska få bada nakna om de vill, så länge de inte beter sig "olämpligt". Den badande måste dock också få vara ifred från nyfikna blickar...
Backpacking light.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Bada isvak 100day challenge | Allmänt om friluftsliv | 9 | ||
Bada i havet | Allmänt om friluftsliv | 9 |