Backpack + Riverrafting = Packrafting!

Alpacka

En sån vill jag ha!! :) Men hur är den egentligen att paddla i icke strömmande vatten? Det måste väl vara svårt att hålla en rak kurs?

Alpacka

Jo jag anade väl att det var nån hake :p En roddbåtsvariant vore kanske bättre ur "plattvattenssynpunkt", den borde väl även vara lättare att fiska i? Vad gör du av paddeln vid fiske?

Paddeln lägger jag bara i knäet. Nu har jag i ärlighetens namn bara hunnit testa en gång, men det funkade fint. Det går ju att ha fegrem på paddeln om man vill det, men då ska man ju se upp med de risker det medför också! Raften kommer nog mest till sin rätt som ett sätt att ta sig fram till fiskeplatser som inte kan nås till fots, samt som transportmedel i övrigt.

?

Vad tycker du om storleken på din raft (Llaman?)? Ger det extra utrymmet något, jmf. med de två mindre modellerna? Jag går nog ner i den minsta alpackan, så den vore kanske bäst för mig? Att frakta en passagerare eller mer last verkar minst sagt bökigt, även i den största raften?

Vad tycker du om storleken på din raft (Llaman?)? Ger det extra utrymmet något, jmf. med de två mindre modellerna? Jag går nog ner i den minsta alpackan, så den vore kanske bäst för mig? Att frakta en passagerare eller mer last verkar minst sagt bökigt, även i den största raften?

Jag är 190 cm och Llaman är ganska precis för mig. Kan sträcka ut benen. Att frakta passagerare skulle jag iofs kunna tänka mig, men bara kortare sträckor och då gärna slätvatten ;)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peter1969 ZPacks Blast Backpack Lättpackning 8
Jörgen Fjaderlatt.se Packrafting - kurs på Yellowstone Lättpackning 3
Jörgen Fjaderlatt.se Packrafting från Abisko till Nikkaluokta Lättpackning 57

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg