http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,813212,00.html
hoho.. kanske dax att återinföra tvångssterilisering?
hoho.. kanske dax att återinföra tvångssterilisering?
-PaTRiC-; sa:hoho.. kanske dax att återinföra tv...elut, frågan är bara... vem ska steriliseras?
Håkan K; sa:-PaTRiC-; sa:hoho.. kanske dax att återinföra tv...dödar gulliga djur som simmar i vatten då? :)
Nordesjö; sa:Är det rasistiskt att kalla nån för svin?
gundj; sa:Klart vi skall tillâta jakt, nâgot annat är befängt.
Men jag tror nog att mânga, inkl mig själv retar sig lite pâ jägare som inte erkänner att jaktmomentet är viktigt utan skyller pâ naturupplevelsen.
Jag har en fin naturupplevelse utan bössa i skogen, (jaktupplevelsen kan jag fâ pâ annat ställe).
Lât ansvarsfulla och duktiga jägare jaga, och göra det för att det behövs.
Jag tror inte att gruppen duktiga och ansvarsfulla jägare är liten, men den kan nog bli större.joask202; sa:gundj; sa:Klart vi skall tillâta jakt, nâgot annat är befängt.
Men jag tror nog att mânga, inkl mig själv retar sig lite pâ jägare som inte erkänner att jaktmomentet är viktigt utan skyller pâ naturupplevelsen.
Jag har en fin naturupplevelse utan bössa i skogen, (jaktupplevelsen kan jag fâ pâ annat ställe).
Lât ansvarsfulla och duktiga jägare jaga, och göra det för att det behövs.
Är det inte det insändaren ser som som en lösning?
Han vill reducera den stora politiskt starka lobygrupp som jägarna idag utgör, låta rovdjur reglera viltbeståndet i större utsträckning än idag men låta en liten grupp av ansvarsfulla och duktiga jägare fortsätta jaga.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Tillväxt finns inom jägarkåren oavsett ålder | Jakt | 2 |