Hej,
Tänkte införskaffa någon liten enkel pocketkikare att ha med som standard i vandringsryggsäcken. Ett par tusenlappar max. Binokulär.
Men när jag började söka runt så ser jag att man kan få en "laserkikare" / "rangefinder" / "avståndsmätare" om man lägger till några slantar.
Tänker då att det kan ju vara kul och praktiskt, även om man då får en mono-kikare snarare och får klara sig utan stereo-seendet.
Men då infinner sig ju snabbt några frågor:
Tänkte införskaffa någon liten enkel pocketkikare att ha med som standard i vandringsryggsäcken. Ett par tusenlappar max. Binokulär.
Men när jag började söka runt så ser jag att man kan få en "laserkikare" / "rangefinder" / "avståndsmätare" om man lägger till några slantar.
Tänker då att det kan ju vara kul och praktiskt, även om man då får en mono-kikare snarare och får klara sig utan stereo-seendet.
Men då infinner sig ju snabbt några frågor:
- Går en sådan laserkikare någorlunda jämföra i optik med en billigare mini-binokulär?
- Går de använda utan batteri eller när batteriet tagit slut, som en vanlig analog kikare?
- Sticker något märke / modell ut, som man definitivt borde köpa för god optik?
- Är detta en jätteknasig idé och man får vansinnigt mycket vanlig kikare för pengarna?