Det här var ju mer en byggfråga än en frilufts-dito, så jag känner mig manad
.
Oavsett emissionsproblem, så blir det ju både dyrt och/eller bökigt i längden med handvärmare (av alla sorter), plus att effektbehovet, även i ett litet utrymme, är av en helt annan storleksordning än vad som räcker till kalla händer.
Värmedynor/filtar i kombination med klösande djur och kanske även rätt mycket fukt verkar inte heller vara en lycklig kombo rakt av, men kanske (om utrymmet är torrt) om du fixar "golvvärme" genom att först täcka golvet med t ex gamla liggunderlag, lägga dit värmefilten, och sen täcka hela paketet med typ uttjänt golvmatta.
Men det förutsätter ju att du kan dra fram säker el till utrymmet (jordad och ute-klassad). I så fall kan du lika gärna satsa 99 spänn på
en frostvakt , som du skruvar fast på ett hyfsat "ointressant" ställe. 400 W och striltät IP 24-klass. Ett litet "slätt" oljefyllt värmeelement går också bra om utrymmet är garanterat torrt, de brukar inte hålla någon skyddsklass att tala om.
Är det omöjligt med el, och utrymmet som du skriver "litet, oventilerat" och (som jag nu ser i ditt nya inlägg) hyfsat väl isolerat, kan det faktiskt fungera över förväntan med ett "värmeelement" i form av ett stort slutet kärl, gärna så "samlat" i formen som möjligt för långsam värmeavgivning, som du fyller med kokhett vatten på kvällen och rullar in i en gammal yllefilt (eller t om syr ett filtfodral till).
EDIT: ser nu att du lagt till infot om frigolit-isoleringen och Tordnado skrivit "värmeflaska" samtidigt som jag