Har surfat runt i några timmar nu och läst om ensamsegling och fått väldigt oklara intryck om vad som egentligen krävs i form av erfarenhet och budget. Många skriver att man måste ha seglat si och så länge, gjort den och den kursen och blablabla, samtidigt som andra menar att det mer eller mindre bara är att ge sig av och att man lär sig under tiden. Jag lär mig ganska lätt, är iallafall nästan säker på att jag inte är efterbliven. Kommer förmodligen kunna träna lite innan eftersom min bror äger en segelbåt.
Jag håller på att spara ihop en slant för att sticka ut och resa under så många år det bara går, hade tänkt göra det endast på cykel men tanken på att skaffa en segelbåt att ta med cykeln på känns lockande. Kan man klara sig hyffsat på en båt för under 50 000? Hur mycket kan reparationer och sådant kosta egentligen? Jag är inte ute efter att ha det bekvämt, utan är bara intresserad av det mest grundläggande för att ta mig fram någorlunda säkert. Jag planerar att för det mesta segla ensam.
Jag håller på att spara ihop en slant för att sticka ut och resa under så många år det bara går, hade tänkt göra det endast på cykel men tanken på att skaffa en segelbåt att ta med cykeln på känns lockande. Kan man klara sig hyffsat på en båt för under 50 000? Hur mycket kan reparationer och sådant kosta egentligen? Jag är inte ute efter att ha det bekvämt, utan är bara intresserad av det mest grundläggande för att ta mig fram någorlunda säkert. Jag planerar att för det mesta segla ensam.