Att låsa packningen och cykeln??

Skaffa en liggcykel!

Detta låter konstigt men den väcker så mycket uppmärksamhet att ingen vill ta något från den. Jag låser min HP Velotechnik Street Machine Gt (en liggcykel) med ett ABUS Granit Plus när jag lämnar cykeln och det är inte ovanligt att när jag kommer tillbaka står det antingen några äldre män och tittar på cykeln eller att en mor med ett mindre barn väntar för att se mig cykla iväg på den.

Tandem har en liknande funktion på omgivningen.

Tandem har en liknande funktion på omgivningen.

Dock inte i Storbritannien där tandem har blivit så populära att jag såg nästan lika många sådana som vanliga långfärdscyklar.

Orsaken enligt mig är att stora delar av Storbritannien är mycket kuperat och att cyklar uppför i 20 % lutning verka gå med en tandem men vi andra skjuter våra cyklar i uppförsbacken.

Tillbaka till debatten låsa packning och cykel.

Om man i de olika länderna följer cykelleder så hamnar man för de mesta när man ska handla, hämta ut pengar m.m. i mindre städer och där är stöldrisken låg.

När de gäller kvalité på cykelleder är Storbritannien helt överlägsen andra länder just nu. Vilka andra länder skyltar om du tar en avstickare, vägen tillbaka till leden?

Hej!
Inför våran tur i sverige i sommar har jag en fråga. Hur gör man för att minska risken för att bli av med grejer när man lämnar cykel och packning?

Vi lämnar aldrig hojarna obevakade på offentliga platser, ska vi handla går en in och handlar, fikar vi stannar vi vid en uteservering där man kan ha hojarna under uppsikt på någon meters håll.

mallorca4.jpg

Däremot kan man ofta lämna hojarna i tältet på campingplatser, då naturligtvis väl låsta.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg