Jag paddlar med en garmin etrex hcx som jag tidigare fäst på kajaken med garmins marinfäste. Det är en smidig lösning på så sätt att man lätt ser och kommer åt GPS:en. Nackdelen är att man måste skruva fast fästet på något sätt. Jag borrade tre hål i skrovet, skruvade fast det och tätade med silikon. Var som sagt nöjd med GPS:ens åtkomlighet men en aning missnöjd med att det ibland sitter ett fäste i vägen. Eftersom jag nu sålt kajaken jag hade fästet på funderar jag på nya lösningar och undrar hur ni andra gör?
Jag börjar luta mer mot att släppa marinfästet och spänna fast GPS:en under cord eller på kapellet med någon typ av spännanordning/spännband. Nackdelen med denna metod är att det kan vara svårare att se displayen och använda dess funktioner. Men å andra sidan jäkla bekvämt att slippa fästanordningen. Också slippa ytterligare en pryl som kan gå sönder
Hur gör ni andra med GPS? Beror ju givetvis också på vilken GPS man använder. Men visa/förklara gärna era lösningar!
Jag börjar luta mer mot att släppa marinfästet och spänna fast GPS:en under cord eller på kapellet med någon typ av spännanordning/spännband. Nackdelen med denna metod är att det kan vara svårare att se displayen och använda dess funktioner. Men å andra sidan jäkla bekvämt att slippa fästanordningen. Också slippa ytterligare en pryl som kan gå sönder
Hur gör ni andra med GPS? Beror ju givetvis också på vilken GPS man använder. Men visa/förklara gärna era lösningar!