Jag är nog den mest stenåldersmänniska som finns i Sverige. Fram till idag var begreppet gps något som jag trodde fanns i lata bilförares bilar, på jakthundar och, av någon anledning jag inte förstått, i dyra mobiltelefoner. Idag råkade jag läsa Naturkompaniets broschyr och upptäckte att gps kunde faktiskt göra att man hittade tillbaka när man gått vilse i skogen, något som lät helt fantastiskt. Jag tycker mycket om att ge mig iväg rakt in i skogar och sedan navigerar jag efter bästa förmåga efter karta, kompass och sol, men detta lät som ett underverk som jag gärna vill ha och där kommer ni experter in. Vilken passar mig? Jag skulle alltså använda den i skog i Sverige och behöver ingen lyx men eftersom jag ser lite dåligt bör displayen vara tydlig. Dessutom bör den naturligtvis vara tillförlitlig och tålig. Ett lågt pris är heller inte att förakta.
Jag har sökt på Forumet men många av de modeller som rekommenderas verkar vara utgångna och nya har dykt upp som ej nämnts, så jag hoppas ni tar er tid att ge en novis lite råd.
Jag har sökt på Forumet men många av de modeller som rekommenderas verkar vara utgångna och nya har dykt upp som ej nämnts, så jag hoppas ni tar er tid att ge en novis lite råd.