Åsiktsfrihet på Utsidan?

Fick det här i mailen härom dagen:

"Men vännen Håkan Borg som en av oss klättrare behöver vi inga fiender...

Jag har för mig att jag reagerat över hans inlägg tidigare. Om jag minns rätt
brukar han bråka om att SSSK är en skitförening och att han är missnöjd med att
han som ickemedlem inte har tillgång till deras hemsida fullt ut, med isinfo
osv.

Skön kille...

/Xxxxx"

Nog för att man får tåla ett och annat när man framför kontroversiella åsikter, men kan inte Utsidan ha ett "gnällforum" för sådana här typer så man slipper dem i sin mailkorg?

Re: Egentligen ....

hakan_l_borg; sa:
Ingenting, mer än att personen i fråga mailade via Utsidans mailsystem.

hmmm är detta samma Håkan Borg som verkar anse att allemansrätten skall gälla honom men inte alla andra ?
dvs han skall få genomföra sina sporter men ingen annan..

som på allehanda mindre trevliga sätt försöker få dykare att sluta dyka på alviksvraket och till sist erkänt på en annan site att du faktiskt skiter i vad som är lagligt rätt o fel, men alla dykare skall hålla sig borta från alviksvraket för där bor minsann du ? och du vill inte se dem där.

Du kanske skall se det såhär istället.
personen i fråga försökte kanske göra dig uppmärksammad på att du har ett sätt som kanske skulle behöva putsas lite på, kanske kan du lära dig något av det ?

Vet inte vem som skrivit, men är nog lite böjd att hålla med. Dvs OM du nu är samma håkan borg..

clindh

Forumvärd
Dra inte igång en debatt om en viss person här, det är inte OK enligt våra regler. Diskutera dock gärna ämnesfrågorna (i något annat av våra forum), men respektera andras åsikter.

clindh; sa:
Dra inte igång en debatt om en viss person här, det är inte OK enligt våra regler. Diskutera dock gärna ämnesfrågorna (i något annat av våra forum), men respektera andras åsikter.

Det är inte nån mer än jag som är utpekad här vad jag kan se?? Och tråden handlar väl snarare om vad man skall använda ert mailsystem till?

Re: Re: Egentligen ....

hobbes; sa:
personen i fråga försökte kanske göra dig uppmärksammad på att du har ett sätt som kanske skulle behöva putsas lite på, kanske kan du lära dig något av det ?

Mjasså .. vad skulle det vara?? Att vara tyst och inte säga vad man tycker eller??

clindh

Forumvärd
hakan_l_borg; sa:
Det är inte nån mer än jag som är utpekad här vad jag kan se?
Har jag sagt det? Jag svarade på Torbjörns inlägg.

Vad är det du vill diskutera i den här tråden egentligen?

Ang vad man får skicka till annan medlem så gäller samma regler som i forumen, ej personangrepp, massutskick, ej reklam odyl. Det här fallet verkar lite speciellt - någon har skickat ett mail om dig, men till fel mottagare som jag ser det.

Re: Re: Re: Egentligen ....

hakan_l_borg; sa:
hobbes; sa:

Mjasså .. vad skulle det vara?? Att vara tyst och inte säga vad man tycker eller??

Mothugg främjar slipning av argumenten och utan olika uppfattningar så vore inte Utsidan så intressant. Att man kan kontakta en av skribenterna direkt per mail i stället för att skriva i ett forum är ett alternativ som kan vara lämpligt i en del fall.

Men jag har inte behövt använda den möjligheten själv mer än ett par gånger.

Jag tycker rent allmänt att man får finna sig i att få kritik för formuleringar och åsikter som finns i texten om man skriver inlägg här på Utsidan.

En diplomatisk ton i formuleringarna främjar samtidigt läsbarheten och argumenten.

Thure
[Ändrat av thureb 2005-08-23 kl 16:01]

Re: Re: Re: Egentligen ....

hakan_l_borg; sa:

Är inte helt säker på om jag får svara eller inte.
men jag tar mina chanser och svarar, är det fel så ber jag ödmjukast om ursäkt redan från början.

tja beroende på situation kan det vara en utmärkt lösning. Ibland är det helt fel, ibland är det helt rätt. Vad som är rätt o fel avgörs ju av situationen.
men visst det är ett av många sätt att hantera en situation.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg