Âsikter om Outdoor Research?

Jag har ett par handskar, fleece/Gore Wind Stopper, som har fungerat ganska skapligt ett antal år.
Insidan av handen, tumme, pekfinger och långfinger har en beläggning av ett slags friktionsmaterial.
Handskarna suger åt sig vatten ganska mycket. Jag vrider ur dem så gott det går.
Till ärets fjällvandring köpte jag ett par tunnare och smidigare handskar men vid regn frös jag mer om händerna än jag någonsin gjort med OR-handskarna.
Överväger att ta OR-handskarna nästa år.
Tyvärr är de i storlek L. Hade jag köpt dem hade jag nog köpt M, men jag har fått dem och då de inte var inköpta där jag bor var det litet svårt att byta.
De har gjort bra tjänst nu i nästan 10 år.

/ Bertil

Jag har ett par skalhandskar , "OR Basic mitt shell", med Sympatexmembran. Har fungerat riktigt bra vid diverse alpin verksamhet som klättring, skidåkning, snowboard mm. Ingen läcka än så länge (har haft dem ca 4-5 år). Slitstyrka över förväntan. Bra remmar för att dra åt vid handled samt vid öppningen. Ska jag klaga på något så är det möjligen att de kunde varit något större i öppningen samt att det är aningen stelt tyg i handflatan, men det beror väl på förstärkningen.

Tack Ulf och Bertil!

Nâgon som testat deras dun-ligg-underlag, sovsäckar, tält/tarps?

Ojsan: märker nu att de visst heter EXPED vad gáller dessa produkter. Ursäkta

Mvh, Mats

Senast ändrad:
Attans att det inte gâr att ändra när man skrivit fel..jag menar att det vissta var EXPEDs produkter pâ ORs hemida vad gäller de grejs jag nämde (downmat etc) Jag trodde OR hade börjat tillverka sânt, men de är väl antagligen Expeds distributörer i USA eller nât sânt

Hejsan svejsan:

vore tacksam för lite input av folk som har direkt eller indirekt erfarenhet av produkter frân detta märke. Tack pâ förhand!

Mvh, Mats

Jag fick en OR Mentor jacket från USA igår. Första intrycket är mycket gott. Bra passform och smarta funktioner som att man t ex kan öppna upp den helt och hållet på sidorna och så att säga "slänga upp" ryggdelen på ryggan. Hyfsat lätt dessutom. Jag betalade total ca 2600 kronor inkl allt vilket är riktigt bra med tanke på att den kostar ca 4500 i Sverige.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg