• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Arrghh, utlopp för ilska, hur!?

Skönt att du hittade temp-filen! Jag rekommenderar att du köper ett litet fickminne (finns billigt på tex Clas Ohlson) som du backup-sparar dina arbeten på medans du jobbar. Annars kan du göra som jag gör, och spara dem på mitt konto på universitet och på stället där jag har min hemsida. Det kanske låter lite deppigt att spara backuper på två ställen, men man kan aldrig vara för försiktig!
 
norpan_; sa:
Brune; sa:
Innan datorer var så vanliga så slängde jag radergummit i väggen då jag blev arg.

Men nuförtiden finns väl inte radergummin inom räckhåll i de flesta hem.

Jag kallar normalt radergummit för ”kautschuk” för så hette det när jag gick i skolan, men jag har märkt att många numera vet vad en ”kautschuk” är för något.

Per Brune

Kautschuk = rågummi från gummiträd.

/mattias
En gång när jag blev arg kastade jag hårborsten i väggen. Beppo, min jycke, reste sig och tittade på mig med undrande blick. E du riktigt klok, husse. Sedan gick han ut i köket och gömde sig under köksbordet.

Det fick mig att sluta slänga saker. Idag äger jag ingen hårborste. Den behövs liksom inte längre.
 
Brune; sa:
Innan datorer var så vanliga så slängde jag radergummit i väggen då jag blev arg.

Men nuförtiden finns väl inte radergummin inom räckhåll i de flesta hem.

Jag kallar normalt radergummit för ”kautschuk” för så hette det när jag gick i skolan, men jag har märkt att många numera vet vad en ”kautschuk” är för något.

Per Brune

Går kanske lika bra med en lös Delete-knapp?? :)