• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Arrghh, utlopp för ilska, hur!?

Min dumma dator hakade upp sig och min 10 sidor långa uppsats som ska vara inne på fredag försvann.... AAAAH jag vill slå sönder datorn men jag behöver den resten av terminen.... Vad ska jag göra för att få ut min aggresion???? Hjälp snabbt innan jag kryper ur skinnet!!!!
 
Oj, oj, oj... Ta det bara lugnt för det första. Har du någon backup? (Dvs sparat arbetet nån annanstans ifall nåt skulle hända.) Man ska alltid ta backup på sina skoluppsatser. Hursomhelst, hur betedde den sig när den "hakade upp sig"? Har du kvar på garantin på datorn? I så fall kan du säkert få hjälp där du köpt den. Har du provat att starta om den?
 
Tyvärr har jag ingen backup, lärt mig en läxa tills nästa gång...
Min granne som e dataexpert kollade på datorn och löste felet att den klappade i hop men arbetet gick inte att rädda, men jag har lyckats få i hop tre nya sidor nu igen, med backup sparning!

Min granne kollade temp-filen och dokumentet var blankt, fattar inte hur men texten var borta...

Jag är fortfarande ARG
 
Tack ååå jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig jag är sååå överlycklig!!!! Jag hittade det, det fanns bland de temporära filerna, min granne e nog inte så mycket expert ändå...
ÅÅÅÅ tack, jag ler hela jag!!!!! Min vecka är räddad!!!
 
nej jag har inget husdjur jag kan slå men jag har slagit lite på mina rumskamrater...
Annars brukar stenhårda intervaller vara det bästa för att få min ilska att minska men det är ju mörkt ute och ett "bad neighbourhood"....

Men nu är jag ju glad igen!
 
Om man skriver en viktig tiosidig uppsats utan att säkerhetskopiera så är det tyvärr inte datorn man ska slå ;)

(Inte för att jag säkerhetssparar allt viktigt, men jag vet i alla fall vem jag ska slå när det skiter sig...)

Vad gäller att få utlopp för ilska kan man alltid köpa stora plattor med frigolit (liknande) och gå lös på dem med ett basebollträ eller så. Eller gå till en skrot och slå på saker.
 
Innan datorer var så vanliga så slängde jag radergummit i väggen då jag blev arg.

Men nuförtiden finns väl inte radergummin inom räckhåll i de flesta hem.

Jag kallar normalt radergummit för ”kautschuk” för så hette det när jag gick i skolan, men jag har märkt att många numera vet vad en ”kautschuk” är för något.

Per Brune
 
Brune; sa:
Innan datorer var så vanliga så slängde jag radergummit i väggen då jag blev arg.

Men nuförtiden finns väl inte radergummin inom räckhåll i de flesta hem.

Jag kallar normalt radergummit för ”kautschuk” för så hette det när jag gick i skolan, men jag har märkt att många numera vet vad en ”kautschuk” är för något.

Per Brune

Kautschuk = rågummi från gummiträd.

/mattias