Jonas P; sa:Strykarräven; sa:Det handlar inte bara om världseliten, doping kan lätt bli en "gräsrotsfråga", om flertalet tävlande och t o m elitmotionärer börjar dopa sig.
Har redan blivit? Nu vet jag inte var man ska dra gränsen mellan elit och gräsrot, men det var ju faktiskt en cyklist som blev avstängd efter att ha lämnat ett positivt prov på Veteran SM i cykling!
Sen kan jag se scenariot med dopingkontroll på SM i segling, framför allt vissa kölbåtsklasser... Hua, där skulle det stora flertalet åka dit! ;-)
Mezzner: Det beror på vad man tar för preparat, men många är narkotikaklassade, vilket betydar att det är olagligt, även om man inte tävlar... Just ryssfemmor är tex inte tillåtna...
Jo, jag var otydlig - men det var det jag menade med att ryssfemmorna var ett dåligt exempel.
Men som jag skrev, om man tänker sig att innehavet i sig inte är olagligt, så...
Fast i princip är det ju förstås svaret på frågan - är det inte en i sig olaglig drog är det förstås tillåtet. Fuskmomentet uppstår ju vid själva tävlandet.