Armhävningar

Med risk för...

... att jag låter riktigt korkad nu, men träna mycket borde väl fungera?

/Ola (som undrar om han egentligen hade något att tillföra)

Sova?

sajberjohan; sa:
Kör t.ex. 3*20 och gör dem innan du går och lägger dig så får musklerna maximal vila.

...om du kan somna då. En pulshöjare före sänggåendet får mig att ligga länge & stirra i taket.

Varför ska du göra många? Om det är för något slags test ellel lumpen så brukar det krävas att du gör dom riktigt. Träna därför riktigt. Långsamt, med rak kropp och hela vägen upp och ner. Köp ett kort på friskis & svettis.

Re: Sova?

Vandrare; sa:
...om du kan somna då. En pulshöjare före sänggåendet får mig att ligga länge & stirra i taket.

Kan bara hålla med. Vad du än tränar så gör det inte precis innan sängdags. Har själv legat vaken många timmar efter rent för sena joggingrundor, på grund av att träningskompisen inte kunde på annan tid.

/g

Träna allsidigt!!!!

Tjena!

Ska man bli bra på att göra armhävningar så måste man träna både styrka och uthållighet. Träna hantelpress eller bänkpress med tunga vikter och 8-10 reps. Sen kör du stenhårt med löpning eller någon annan uthållighets idrott. Lägg sedan in några pass i veckan med bara armhävningar och kör tills du inte orkar göra en enda armhävning till. Det gäller att ta ut sig ordentligt!!!!

Lycka till!!

Det konstiga är...

...att bänkpress och armhävningar inte är riktigt samma sak. Före lumpen tog jag ca 20 kg mer i bänkpress än efter, men jag klarade många fler armhävningar efter lumpen än före. Samma kroppsvikt. Skilnaden låg i att jag inte gymmade under värnplikten, men gjorde armhävningar varje morgon.

Vill du bli bra på armhävningar, gör armhävningar. (Men komplettera gärna med annat).

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rune E Armhävningar Träning och hälsa 13
RT armhävningar Träning och hälsa 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg