skillnad på dräkt och dräkt
syftet med det jag skrev var att, de som är vana torrdräktsanvändare men som inte gärna plockar fram den ur garderoben för att de inte gillar att svettas nu har möjligheten att omvärdera sin hållnig till torrdräkter, med de nya produkterna i den högre prisklassen kan man hålla sig torr utan att svettas så mycket tack vare att de nya produkterna har en andning som är helt ok.
Jag var så sent som idag ute och paddlade med min torrdräkt, trots att jag hade på mig tröja och fleceebyxor hade jag gärna haft mer på mig, det var 0 gradigt och lätt medelhårdvind, det blir som ett kylskåp under kapellet så det är svårt att bli för varm där, och man får alltid lite stänk på överkroppen som kyler, för mig är det svårt att bli för varm vintertid i kajak, visst på isen kan man bli mer svettig än i en kajak. Men som sagt den som inte redan är övertygad har möjligheten att pröva någonting som jag iallafal upplever som revlotionerande jämfört vad jag haft förut och vad jag förväntat mig,
vätskebrist Nej inte med den här dräkten förutsatt att man har dryck med sig precis som vanligt alltså.
Att ett så pass väsentligt skydd rent statistiskt sett skulle inebära någoting negativt har jag mkt svårt att tro, visst den kan gå sönder man blir något törstigare men fördelarna är ju otroligt mycket större än nackdelarna, tex så är koncentrationsförmågan avgörande i en kritisk situation är man kraftigt nedkyld är det lätt att ta felaktiga beslut. Är man kraftigt nedkyld under längre period så dör man dessutom och det är ju en ganska stor nackdel.
Mikael