Årets påsktur

Jag vet inte var kartan är... Men typ syd-sydost om Vålådalen finns ett rätt trevligt område som heter Lunndörrsfjällen med ganska fina branta dalgångar. Har iofs bara varit där på sommaren men då var det inga andra där. Bunnerfjällen, som nämnts tidigare, brukar annars vara stalltipset för ensamhet i jämtlandsfjällen.

fa2150cc8f752496fccc9c3942dfdeec.jpg

//AA

Senast ändrad:
Skoj att ni fyller på med tips. Just nu lutar det väldigt mycket åt Skäckerfjällen, så ni andra som planerar påskturer och råkat på denna tråd: åk nån annanstans ;)

Gåsen, ack ja!?

Vis karl det där! Som bevis anför jag ett 360°-panorama från toppen.

Ja, det var ju en bild som heter duga! Ska jag ta det som skäl för eller mot att själv fara dit?! Vilka är oddsen för att få se dess like?

Finns kanske någon mer utsidessurfare som har lust åt det hållet? Jag far veckan efter påsk, och har bättre teknik på skidorna än jag har för att komma ur sängen/sovsäcken...

Skoj att ni fyller på med tips. Just nu lutar det väldigt mycket åt Skäckerfjällen, så ni andra som planerar påskturer och råkat på denna tråd: åk nån annanstans ;)

Ingen fara... jag är så j**la trött på att vintern aldrig visar sig i sthlm... så vi skiter i den, och åker och möter våren istället på vår årliga påsktur... förra året Östgötaleden, och i år lutar det åt Kinnekulle och ev en dagstur vid Tiveden.

Thomas

Fredag morgon skidrar vi iväg från Anjans fjällstation, sen blir det mest troligt basläger uppe i Strydalen mot Mansjön till. På programmet står sedan framförallt dagsturer och eventuellt nån topptur om jag ids ta med telisarna :)

Senast ändrad:
Ingen fara... jag är så j**la trött på att vintern aldrig visar sig i sthlm... så vi skiter i den, och åker och möter våren istället på vår årliga påsktur... förra året Östgötaleden, och i år lutar det åt Kinnekulle och ev en dagstur vid Tiveden.

Thomas

Höhö... "möta våren" ? Lycka till! Säger bara det....:-D

Höhö... "möta våren" ? Lycka till! Säger bara det....:-D

Nä... va f*n... här har man klagat och suktat hela vintern efter riktig vinter... man ger upp, och väntar på våren istället... så slår det till och blir riktig fulvinter istället...

Blir lite lokala småturer med övernatting på Sörmlandsleden istället... Kinnekulle känns lite mer som en vårtur, om en månad eller så... Kullen förtjänar nog ett bättre första intryck än vädret vi har nu.

Thomas

öringen;347356 sa:
Fredag morgon skidrar vi iväg från Anjans fjällstation, sen blir det mest troligt basläger uppe i Strydalen mot Mansjön till. På programmet står sedan framförallt dagsturer och eventuellt nån topptur om jag ids ta med telisarna :)

Planering är A och O.

På fredag förmiddag vid Anjans fjällstation upptäcktes att skaklarna till pulkan var kvar i Östersund. Det blev dagstur upp på kalfjället, sedan uppsättning av tält nere vid sjön vid Anjan, sedan drygt 30 mil i bil för att hämta skaklarna och sedan gå och lägga sig i tältet.... sen kunde vi på lördag morgon åka upp i Strydalen och få 3 fina dagar med klart och kallt väder :)

Planering är A och O.

På fredag förmiddag vid Anjans fjällstation upptäcktes att skaklarna till pulkan var kvar i Östersund. Det blev dagstur upp på kalfjället, sedan uppsättning av tält nere vid sjön vid Anjan, sedan drygt 30 mil i bil för att hämta skaklarna och sedan gå och lägga sig i tältet.... sen kunde vi på lördag morgon åka upp i Strydalen och få 3 fina dagar med klart och kallt väder :)
Murphys law? :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg