arc`teryx = finska

Re: Re: Re: Nya kollektionen 2006

-PaTRiC-; sa:
Håkan K; sa:
Malindo; sa:
- Hyssna har hittills varit en vit fläck pâ vâr karta, säger nya marknadschefen Jarmo Hakkapälla, men vi hoppas att vi nu visar att vi menar allvar, och kan börja räknas till de viktiga aktörerna även där.

urshult_sagningstart.jpg
Oooh, en jacka med hår på bröstet!

/Håkan

såja! nu börjar det arta sig, redan har Finnarna avfjollifierat Asterixx, nu bör dom genast byta fjantnamnet mot något manligare..

Obelix?

Re: Re: Re: Nya kollektionen 2006

-PaTRiC-; sa:
Håkan K; sa:
Malindo; sa:
- Hyssna har hittills varit en vit fläck pâ vâr karta, säger nya marknadschefen Jarmo Hakkapälla, men vi hoppas att vi nu visar att vi menar allvar, och kan börja räknas till de viktiga aktörerna även där.

urshult_sagningstart.jpg
Oooh, en jacka med hår på bröstet!

/Håkan

såja! nu börjar det arta sig, redan har Finnarna avfjollifierat Asterixx, nu bör dom genast byta fjantnamnet mot något manligare..

Puttedynamic eller?
;)

Re: Re: Re: Re: Re: Nya kollektionen 2006

-PaTRiC-; sa:
Tjacke; sa:
-PaTRiC-; sa:

Puttedynamic eller?
;)

nuuu, snackar vi.. en puttedynamic-superjacka vävd i rumphår från en finsk björn!!

Hmm...En liten tanke angående fjollerier,är det inte lite tantigt att använda sådana där superduper-hightec kläder?

Nä,fram för lite mer nätbrynjor ock kalsingar i skogarna,fulländas med folköl i näven.

peter
A.k.a Conan

Uppsnappat frân Arcterix senaste produktutvecklingsmöte

Jarmo: poika vill färga björn-rövhârena brandguula.. det är mer modärnt och sâ ser man ju bra en guppe med brandgula kläder bakom saltbilen

- Jamen, dâ fâr vi färga dom bara, Pekka.

- Jamen, dâ gör vi det.

- Bra.

- Ock du, Mika, int kan vi ha di där jacekna sâ korta, di táck ju knappt rumpen.

- Nej, satan, lânga ska de va, màst ju täcka det viktiga när di blir si saatna kallt, sir du.

- Jomen, dâ kör vi

Mosgiel-Hi-Vis-RF-b.jpg

[Ändrat av Malindo 2005-08-01 kl 18:38]

Id'efix och Tom of Finland

Hmmm... plötsligt slår det mig hur genialiskt Itabs verkliga namn är: Idefix Teko AB.
Det är helt enkelt en plan för att bli uppköpta av finnar och inlämmade i en dynamisk sportkoncern!

Ska bli kul att se vad som händer med Salomon och Arcteryx!
Min brorsa jobbar för Saab, som ju samarbetar med Salomon, så om man får vara lite ego kan det ju betyda att han kan fixa lite rabatt på Asterixprylar och Atomicgrejer också! Men så länge Sasquatch sitter på Acspetyxagenturen så kanske det är önsketankar.

Apropå finnar och deras påstådda manlighet... det är ju uppenbart att män som har som nationellt drag att vara sjukligt intresserade av andra män och manlighet inte är särskilt hetero.
Så om finnarna får bestämma över Asterix-designen lär det väl se ut så här snart:

14-finland.jpg

Svenska heteromän bryr sig mer om hur den perfekta kvinnan ska vara än hur den perfekta mannen ska vara. Du borde prova det, Putte ;)

Re: Id'efix och Tom of Finland

Nordesjö; sa:
Svenska heteromän bryr sig mer om hur den perfekta kvinnan ska vara än hur den perfekta mannen ska vara. Du borde prova det, Putte ;)

En riktig karl har ett riktigt fruntimmer.. Jag har ett riktigt fruntimmer det kan jag lova dig, hon backar med släp, kör motorsåg och byter drivknutar om det kniper, hon sitter fan inte å fjantar sig på caféer med en massa smink å skit..

;-)

Det borde du prova.. (jag tror att hon e mer karl än jag någonsin blir..huh)

Backa med släp, köra motorsåg och byta drivknutar - sånt har man väl kompisar till? Eller så kan man väl ge ett par tior till arbetare så att man slipper olja på sin button-down-skjorta?

Närå - om min nuvarande fru går sönder eller nåt så ska min nästa fru ska vara en finsk karl! :)

Nordesjö; sa:
Backa med släp, köra motorsåg och byta drivknutar - sånt har man väl kompisar till? Eller så kan man väl ge ett par tior till arbetare så att man slipper olja på sin button-down-skjorta?

Närå - om min nuvarande fru går sönder eller nåt så ska min nästa fru ska vara en finsk karl! :)

vad har du din fru till om hon inte kan göra praktiska saker, jag tycker inte att du har en jämlik inställning till förhållanden.. men du vill kanske att en fru bara skall slita ut VISA-kort?

-PaTRiC-; sa:
vad har du din fru till om hon inte kan göra praktiska saker

Praktiska saker? Jag tycker att det skulle vara synnerligen opraktiskt med en fru som sprang omkring och backade en massa släp, högg ner träden på lekparken eller var nere på parkeringen och bytte kardanknutar. Tänk vad grannarna skulle klaga!
"Nu är Nordesjöskan igång igen - vi som precis har planterat nya rönnar!"

Jag tycker att det är bra som det är nu, när hon sitter still i soffan, kollar på tv-sporten och käkar ostbågar. Det är praktiskt, för då stör hon inte mig när jag sätter upp gardiner.

Nordesjö; sa:
Jag tycker att det är bra som det är nu, när hon sitter still i soffan, kollar på tv-sporten och käkar ostbågar. Det är praktiskt, för då stör hon inte mig när jag sätter upp gardiner.

de e ju klart.. det e ju inte bra om dom e överaktiva inne i stan, bor man på landet så gör det inget om dom springer omkring.. egentligen har jag bara en sak att tillägga i det här ärendet. mmmm.. ostbågar...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Performance Arc´teryx Bora Utrustning allmänt 7

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg