Aquapac mobilfodral - bra/dåligt?

Jag ska köpa ett vattentätt mobilfodral till min pappa och skulle gärna vilja höra era erfarenheter av Aquapac gällande funktion, hållbarhet m.m.. Bra eller dåliga och har ni förslag på något annat mobilfodral som ni tycker är bättre så får ni gärna föreslå det.

Det måste dock vara ett mjukt fodral då min far har en mobil där man skjuter ut knappsatsen så fodral av typ Boxit funkar inte.

Vikbara

telefoner är ingen höjdare om man skall kunna tala respektive besvara uppringningar med telefonen kvar i fodralet.

Jag har större förtroende för Ortliebs fodral för kartor etc om man skall ha ett mobilfodral då de har en rullstängning som inte är lika skrymmande som aquapacs förslutning. Men jag har inte använt såna fodral annat än till raka telefoner.

Hur skall din pappa utnyttja ett fodral? Har telefonen blåtand?

Thure

Jo som thureb säger så borde Ortlieb funka i ditt fall! Dom har även lite större modeller med rullförslutning för värdehandlingar mm! Tror du kan hantera mobilen i en sån utan att ta upp den!

/Janne

Jag har haft ett par mobilfodral från Aquapac. Min allmänna uppfattning är att de har hög kvalitet på material och stängning.

Emellertid fick jag problem för ett par år sedan när jag en hel dag paddlat i häftigt regn samtidigt med vågor som gång på gång slagit över mig. Just den dan visade det sig att vecket på fodralet alldeles vid stängningen hade utmattats och fått ett hål. När jag på kvällen öppnade fodralet för att ta ut mobilen rann det vatten ur fodralet :-(

Men jag litar ändå så mycket på Aquapac att jag köpt en ny !

Emellertid fick jag problem för ett par år sedan när jag en hel dag paddlat i häftigt regn samtidigt med vågor som gång på gång slagit över mig. Just den dan visade det sig att vecket på fodralet alldeles vid stängningen hade utmattats och fått ett hål. När jag på kvällen öppnade fodralet för att ta ut mobilen rann det vatten ur fodralet :-(

Hur länge hade du haft haft fodralet innan det började läcka?

Aqua-Pac kan jag skriva under på. Har använt mitt flitigt i två år och badar ofta med kajaken. Bra ljud och lätt att använda mobilen.
Fast med en vikbar blir det nog "pilligt".

Aquapac funkar bra. Det går även att prata genom plasten. man får bara prata lite högre än normalt. Kvaliteten är bra, jag har hafr mitt fodral i många år. Brukar ha den i västen när jag paddlar fors och annat. Om man har en telefon med "skjutlucka" kanske man ska välja en större modell..

Mvh Tomas

Jag håller med dom flesta som skrivet här och pushar för Aquapack. Jag har använt mitt flitigt både till fisketurer, på jobbet (matros) och i kajaken. Aquapacken fungerade klockrent i minst två år (troligen tre fast jag har dålig koll på när jag köpte det) tills det var utmattat i plasten och det sprack. Jag skulle tippa att jag under den här tiden i alla fall öppnat och stängt, plockat ut och stoppat i mobilen betydligt fler än 1000 gånger.
Det enda som jag upplevde som ett problem var, just den tiden jag hade en utskjutbar telefon, att öppna telefonen och komma åt knappsatsen. Det löste jag med att alltid ha telefonen utskjuten och med ett gummiband för att den inte skulle glida ihop igen. Sen bytte jag till en vanlig rak lur.

Jag köpte ett billigt fodral på Stadium. Funkar utmärk men så har jag en vanlig "candybar" -telefon.

Jag kan också tipsa om att om man som jag har svårt att höra genom plasten så kan man använda högtalartelefon-mojengen, förutsatt att man har en sån på sin telefon.

Ang Aquapac

Jag ska köpa ett vattentätt mobilfodral till min pappa och skulle gärna vilja höra era erfarenheter av Aquapac gällande funktion, hållbarhet m.m.. Bra eller dåliga och har ni förslag på något annat mobilfodral som ni tycker är bättre så får ni gärna föreslå det.

Det måste dock vara ett mjukt fodral då min far har en mobil där man skjuter ut knappsatsen så fodral av typ Boxit funkar inte.

Man kan köpa en enklare telefon för några hundringar idag så är din fars mobil av dyrare modell och han är ute mycket kan det vara en bra investering. Ibland räcker det nämligen med kondensen som bildas i fodralet för att elektroniken skall skadas även om tillverkarna skärpt sig de senaste åren. Då jag ofta använder headset för att lyssna på radio eller mp3 filer skaffade jag ett Aquapac MP3 fodral. Fick precis plats med en SE 810i + headset adapter. Men tänk på att om man inte har lurarna i öronen är det oftast svårt att hinna svara. ;)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
duvillno Aquapac Paddling allmänt 9
Idd Dåligt limmade knästöd Paddling allmänt 2
Stuvarn Fikaluckan,bra eller dåligt? Paddling allmänt 26

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg