Antimagnetisk klocka?!

Thure! En variant kan ju vara att slänga tumkompassen och köpa en digital klocka med inbyggd kompass. Sådana klockor finns ju från både Suunto och Casio.
/Niklas

Labbade

lite till med klockan. Lustigt nog så är den praktiskt taget inte magnetisk om man testar med en kylskåpsmagnet trots att den är rätt så bastant i rostfritt stål. Påverkan på tumkompasssen är diskret när man för klockan intill kompassen men blotta misstanken att man går fel när man går kompasskurs gör att jag ogärna fortsätter som tidigare.

Jag har en Suunto X6HR sedan 5-6 år tillbaka men gillar den inte längre då pulsklockefunktionen lagt av och inte återkommit trots att jag köpt nytt bröstpulsband. Kompassfunktionen är primitiv jämfört med den hos min Garmin-GPS och tumkompassen märke Moscow är mycket lättanvänd och stabil. Suuntoklockan käkar batterier och det är inte roligt när den slutar funka t ex mitt i en fjällvecka.

Får nog ge upp och flytta klockan till höger handled och försöka lära om.

Thure

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg