Jo, det brukar bara vara 20 år yngre brudar som faller för jeans och skjorta..
Viktigare än kläderna tycker jag är att tvätta sig dagligen, oavsett väder (OK, låt gå för att Sarek-regn inte är så lajbans att tvätta sig i..) Brukar ha med en halv hårdtvål i en liten burk, håller i evigheter. Och en wettex-trasa förstås!
Själv har jag blivit mer bekväm med åren. Förut körde jag hardcore: ett par kallingar och två par strumpor, samt tvättmedel om turen var >1 vecka (allt kortare än det kan man tvätta med vatten enbart)
Numera gillar jag att ha två hyfsat kompletta uppsättningar:
- 2p tunna yllestrumpor (sen jag började gå i Inov-8:s löpskor behöver jag inte dubbla strumpor) som omväxlande används, eller tvättas-torkas på ryggsäcken
- 1p tunna ylleboxers. När de tvättas kryper jag i underställsbyxorna, eller kör Turist Nudist...
- 1 underställ, tunt, i ylle. Mest för att ha ett torrt ombyte, samt ifall det blir kallregn. Och förstås att sova i, för att skona sovsäcken
- 1 t-shirt i ull (exv Icebreaker 150) som jag går i
Att det blir relativt få kläder är inte bara en vikt- och utrymmesfråga, utan också väldigt skönt i o m att grejerna blir så lätta att hålla reda på (finns annan aktuell tråd på utsidan om just detta nu).