Ja Corax, eller via ebay, först via aliexpress men frakten blev billigare från ebay även fast det är samma ställe. Blev 2500 totalt.
LKLM 318 med 26" och 54cm ram. Hade gärna haft den där Discovery men jag vet inte hur man köper den.
La upp en bild på den på visa din touringcykel. Finns även lite bilder under min profil från tidigare i sommar.
Låter som ett mycket bra köp om man tittar på totalsumman.
Man kan köpa Discovery och de andra modellerna direkt från tillverkaren och jag anser att det är mycket prisvärda cyklar. De har tänkt till själva för att förbättra inom vissa områden och kopierat redan bra lösningar på andra.
Man kan även skräddarsy sin hoj efter behov och smak. Vill du inte betala extra för t.ex. en Brookssadel sätter de på en annan och vill du ha billigare eller dyrare växelsystem ordnar de det. Allt är förhandlingsbart ner till minsta detalj.
Som all utpräglade långcyklar är de tunga (jämfört med vad jag brukar cykla med), men det är ett pris man tydligen får betala då man väljer en touringhoj framför en standard MTB.
En fråga: är "frigången" dålig på din LKLM?
Givetvis beror en del på hur tjocka däck du har, men är det något du reflekterad över?
Det är väl egentligen den enda kritiken jag har mot min LKLM. Jag har därför bytt till kortare vevarmar och smalare pedaler, men det har i sin tur dragit med sig att det blir aningen mer tungtrampat.